[linux-baslangic] ssh yada telnet ile login olmak

---------

From: Serdar (serdar@koytur.com)
Date: Thu 05 Feb 2004 - 09:42:58 EST

    Selamlar,
    Yine benim bir sorunum var :) hic bitmiyorki ....
    sistemi baskasindan devralinca bir dolu sorun cikiyor. Sizlerin yardimlari ile cozuyorum. Cok memnumun...
    Gelelim soruna..
    mandarake 9.1 server'e sadece benim telnet yada ssh ile baglanabilme hakkim verilmis.
    Ben bir baska userinda baglanmasini istiyorum.
    /etc/passwd icindeki satir sonundaki none yazan yeri bash yaptim ama olmadi.

    User acarken;
    adduser -c 'User Bilgisi' -s/sbin/none user_adi olarak aciyoruz..

    ikinci sorun :
    Bir kullanicima web klasorunu exportfs ve mount yaptim.
    windows makinede map ediyor klasoru goruyor ama dosyalara erisim hakki yok diyor ...

    kullanici tkv klasorunu goruyor ama icine yazma hakki yok diyor.
    drwxr-xr-x 24 leyla apache 4096 Jan 6 17:56 tkv/
    drwxr-xr-x 32 leyla apache 4096 Jan 14 10:08 tkvturk/

    drwxr-xr-x 3 leyla apache 4096 Aug 25 10:57 Trout/
    -rw-rw-r-- 1 leyla apache 12552 Aug 25 10:57 UpLeft.gif
    -rw-r--r-- 1 leyla apache 10175 Aug 25 10:57 UpRight copy

    group adini leyla grubunuda apache yaptim ...
    Sizce bunlarin cozumu ne olabilir?