[linux-baslangic] Re: root sifresini kirmak hk.

---------

From: Yilmaz Cankaya (yilmaz.cankaya@ulugbey.de)
Date: Thu 05 Feb 2004 - 09:33:38 EST

    Bootloader normal sistemini boot yapmadan =F6nce
    init=3D/bin/bash=20
    komutunu kerneline g=F6nder ve b=F6yle "init" normal sistemi acmadan =F6nc=
    e sana /bin/bash shellini hizmete sunacaktir.
    Daha sonra root sistemini ulasilabilir hale getirmelisin.
    mount -o rw,remount /dev/ROOT (Burada ROOT yerine senin root sistemini y=FC=
    kledigin partisyonun gelecek, =F6rnegin /dev/hda3 gibi)
    vi yada nano gibi bir programlar (gentoo standart olarak nano editorunu ice=
    riyor) kullanarak=20
    /etc/shadow=20
    dosyasindaki root ismi altinda bulunan sifreni tamamen sil ve sistemini tek=
    rar baslattiktan sonra passwd ile sifreni belirle..

    Eger bu yontem basarili olmaz ise Gentoo LiveCD ile boot etmelisin ve chro=
    ot ile ortamini degistirip passwd emrini kullanarak sifreni degistirmelisin=
    ..Yukaridaki gibi sonuc alamazsan bu konuda yardim edebilirim.. Simdilik ko=
    lay gelsin fakat sakin Gentoo sistemini silmek gibi bir hataya dusme.. hers=
    ey calistiktan sonra tek yapman gereken root olarak
    emerge world=20
    yapmak ..=20
    Kolay gelsin..