[linux-baslangic] The Linux Bootdisk-HOWTO

---------

From: yalcin kolukisa (yalcink01@yahoo.com)
Date: Thu 05 Feb 2004 - 02:34:51 EST

    Selam,
    Hep hayalini kurduğum şey, kendi başıma imal ettiğim
    bir işletim sistemi idi. Baktım ki bu iş oldukça uzun
    bir zamana mal olacak, ben de hayalimi güncelledim ve
    kendi birleştirdiğim bir işletim sistemi yapmaya
    karar verdim. Hani legolar var ya onun gibi bir şey
    işte. Eh, Linux çekirdeği artı GNU araçları ve bilumum
    özgür yazılım etrafta cirit atıyor:) Al parçaları
    birleştirmeye başla dedim ama işte orada tıkandım
    kaldım. Parçaları bulmak kolay ama bir GNU/Linux
    İşletim Sistemi nasıl çalışır, temel parçalar
    nelerdir, kim kimi tetikliyor, kimin eli kimin cebinde
    konuları biraz karışık. Demokrasi de çare tükenmez
    deyip kendi yol planımı yaptım ve işe başladım:
    Öncelikle "bu sistem nasıl açılır, temel parçalar ve
    ana hatlar nelerdir?" sorununun yanıtını bulabilmek
    amacı ile The Linux Bootdisk HOWTO kılavuzunu hatim
    eyledik. Sırada Çekirdek Çitleme Kılavuzu(tldp
    tarafından şu an güncelleniyor) ve The Pocket Linux
    kılavuzu var.

    Linux Açılış Disketi NASIL kılavuzu; bir açılış
    disketi yapımını anlatmakla birlikte/*ki bu işin çok
    daha kolay bir yöntemi de mevcuttur:mkbootdisk*/,
    sistemim ilk ateşlemesini ve bu sistemin çalışması
    için gereken temel araçları açıklaması yönünden,
    bence, oldukça önemli bir başlangıç noktasını
    oluşturmakta. İyi bir başlangıç olmakla birlikte,
    sistem temellerini anlayabilmek için tek başına
    yeterli olmasını beklemeyin. Zaten, kılavuzun ana
    hedefi de bu değil. Adı üstünde: açılış disketi nasıl
    yapılır, onu anlatıyor :)

    Her halükarda okunması gereken ve Linux öğrenmeye
    çalışan benim gibiler için, uygulanması gereken bir
    kılavuz. Init'in ne olduğunu anlamadan önce, init'in
    herşeyin atası olduğunu anlamak gerekir, öyle değil
    mi?

    http://www.geocities.com/yalcink01/bootdisk-howto/index.html

    Adresinden belgeye ulaşabilirsiniz. Her zaman olduğu
    gibi: her türlü geribeslemeye kapımız açıktır".

    Yalçın Kolukısa