[linux-baslangic] Mandrake Ve Locale...

---------

From: Arma Deger Mut (armakarme@hotmail.com)
Date: Sun 01 Feb 2004 - 19:22:29 EST

         Slmlar, ben linux'u dün kurdum :) Mandrake 9.0 olması lazım. Linux
    hakkında çok deneyimim yok. Ve galiba, kurulumda Türkçe'yi dil olarak
    seçmeyerek bi yanlış yaptım: Sistemimde çift işletim sistemi var. WinXP ve
    Linux. Linux altından NTFS klasörlerindeki dosyaların ismindeki türkçe
    karakterler , garip harfler şeklinde görülüyor. Yanlız, bu "root"
    kullanıcısı için geçerli değil !!!. Root ile login iken, dosya isimlerini
    rahatlıkla okuyabiliyorum, ama kendi kullanıcı ismimle yapamıyorum !!!....
    Sonradan, kurulumda Upgrade seçerek, dili türkçe yaptım. Ama sonuç aynı :
    "root" ile girildiğinde düzgün dosya isimleri vb. , ismimle girildiğinde
    bozuk isimler. (ı yerine y gibi..)
        Dediğim gibi, linux hakkında çok bilgim yok. Ama, ismimle girdiğim
    kullanıcıda sistemin locale'sini değiştiremiyorum. Bulduğum bir kaynak
    ışığında, i18n dosyasında değişiklikler yaptım, (ama arada bir iki şey daha
    yaptım, hatırlamıyorum :) ama yine de sonuç değişmedi. "locale" komutunu
    verdiğim zaman root'da düzgün sonuçlar çıkarken ( LANG=tr_TR vs.vs. ),
    öbüründe LANG=en_US vs. çıkıyor.
        (Bunun yanında da, bu UTF-8, ISO-8859-9 , tr , tr_TR karmaşasını
    anlayabilmiş değilim. ( Ne gerek vardı diyor insan.. ) Umarım kısa zamanda
    linux'a alışırım.)
        Nerede hata yapmış olabilirim veya durumum nedir ? Çok kötü anlattığımın
    farkındayım. Yardımcı olursanız sevinirim. Tşk.

    ARMA