Re: [Linux] slackware

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Wed 29 Dec 2004 - 16:24:27 EET

On Sun, 23 May 2004 14:21:11 +0200
 "Levent VURAL" <levent@estanbol.com> wrote:
> kurulmuş paketlerin listesine nerden görebiliriz
>
> bazı programları kurdum ama kaldırma istiyorum
>
> böyle bir menu varmı?

; tercihim[1]:
~$ ls -l /var/log/packages/ | less
; boylece paketlerin hepsine gozatmak olasi.

; tercihim[2]:
~$ ls -l /var/log/packages/ | grep filanca-paket
; boylece sadece 'filanca-paket' kurulu mu, ne zaan kurmusum vs.
gorebiliyorum

; tercihim[3]:
~$ ls -ltr /var/log/packages/ | tail
; boylece en son kurabildigim paketleri gorebiliyorum.. tabii kurdugumu
zannetigimi de kurulmamis oldugunu gorup 'bayiliyorum' :-))

; paket kaldirmak icin:
~# removepkg falanca-paket [onemli not: yetkilerin "#" kullanicisinda
olmasina dikkat..]

Eski paketler kaldirilmazlarsa pek sorun olmuyor, ama diskte 'gereksiz
yer isgali'ne neden oluyorlar. O nedenle sanirim her slackware
kullanicisi paket yuklemek ve paket kaldirmak isleriyle zaman zaman
ilgilenmek durumunda kaliyor olsa gerek..
Bu arada, tabii ki slackware kullanicisi 'ya ogreniyor ya da
ogreniyor'. Sadece ogrenmenin yol-yontemleri, zamanlari ve kanallari
farkli olabiliyor :-)

makina ilgili islemini yaparken, bir baska konsoldan
~$ less /var/log/packages/falanca-paket.txt ile de bilgiyi
artirmak/tazelemek mumkun.

sevgi/saygilarimla,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr