Re: [Linux] yedeklemeyi yerine koymak

From: Mustafa Orkun (moblinux@myrealbox.com)
Date: Tue 28 Dec 2004 - 00:08:51 EET

Deniz Guman wrote:
> Merhaba,
>
> mandrake 10.1 de acilirken komut satirina dusuyor. daha once yasadigim
> soruna benzetip root olduktan sonra init 5 komutuyla grafik ortama
> girmeye calisiyorum ama ayni satirda kaliyorum. knpix ile sistemi acip
> daha once yedekledigim "root" dizinini mevcut olani uzerine koymayi da,
> kopyalamama izin vermedigi icin beceremedim. komut satirindan yonetmek
> icin bilgim cok yetersiz. mesela root olduktan sonra cp -r komutuyla
> dizini kopyalamaya calistim ancak bu komutda calismiyor.
>
> bana knopix ile root olmayi basarirsam sorun cozulecek gibi geliyor.

> [...]
slm,aslında bende sizin gibi komut bilgisi pek fazla olmayan biriyim.ama
yinede yardımcı olmaya çalışacağım.
öncelikle knoppix in hangi sürümü olduğunu bilmiyorum.ama bahsettiğiniz
mandrake partition ının masaüstünde bir kısayol oluşturmuş olması
lazım.eğer böyle değilse biliyorsunuz /mnt altında bulunuyor genellikle.
şimdi bu partition ikonunun üstüne sağ tıklamayla açılan menü den read
and write türünden bağlamayı seçin(knoppix te böyle özel bir seçenek
var).bunu seçtikten sonra knoppix in kendi menüsünden root haklarında
olan shell i açmalısınız.(ne zamandır knoppix e ihtiyacım olmadı çok
şükür, o yüzden tam yerleri ve isimleri hatırlamıyorum).orada mc yazın
(midnight commander).ve taşımak istediğiniz veriyi taşıyın.bunları
taşırken kullanıcı hakları korunması seçeneğinin (zaten çıkan diyalog
kutusunda bu seçenek işaretlidir) işaretli olmasına dikkat edin.

bütün bunlar olmuyorsa mandrake nin kurtarma cd siyle (eğer böyle bir cd
varsa,ben mdk kullanmıyorum veya yoksa birinci kurulum cd sinden "linux
rescue" veya sadece "rescue" yazarak) sistemi açın.
"chroot /mnt/sysimage" komutunu verin.oradan da "mc" komutunu verip
grafiksel bir ortamda kolaylıkla işinizi görebilirsiniz..