Re: [Linux] ACİL: Suse açılmıyor->Sonuç

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@axtelsoft.com)
Date: Mon 27 Dec 2004 - 16:12:15 EET

Makinede 2 tane disk vardı. Slave durumundaki küçük diski arızadan sonra
da bios tanıyabildiği için onu master olarak ayarladım. Bios'un
göremediği asıl diski ise slave konumuna getirdim.
İlkönce sadece master diske, 1 nolu kurulum CD'si yardımıyla onarım
işlemlerini uyguladım. Bu sabit diskte daha önce de zaten Suse vardı.
Onarımdan sonra makine açılabilir hale geldi.
Bu durumda, slave hale getirmiş olduğum diski de sisteme taktım.
Bu diske /dev/hdb olarak erişebildiğim için
mount -t reiserfs /dev/hdb6 /eskidisk1
şeklinde oradaki partition'ları da erişilir hale getirdim.
Sistemim biraz alt üst oldu ama, yeniden kullanılabilir hale de geldi.
Ancak, zorlamayla sisteme tanıttığım diskin yeniden sorun yaratma
olasılığı yüksek diye düşünüyorum.
Ne dersiniz?
Ahmet Aksoy