[Linux] x11 ve savage4

From: yalçın karagöz (yalcin.ka@gmail.com)
Date: Sun 26 Dec 2004 - 13:40:36 EET

herkeze merhaba...
 Dün bir deÄŸiÅŸiklik olsun diye harddiskimin bir bölümüne ubuntu hoary
(test sürümü) yükledim.herşey gayet güzel çalıştı ancak x ekran
cözünürlüğü 640x420 (~) ve 256 renk derinliği olarak açılıyor. dpkg
configure yapmama rağmen çözünürlük hiç değişmiyor. xorgcfg ile de
denedim.(ubuntuforum'da farklı bir şey yok) konfigüresyon yaparken ben
listeden düşük çözünürlükleri secmesem bile o çözünürlük geliyor.
(gnome ve kde'deki ekran boyu ayarlarında diğer çözünürlükler
gözükmüyor)
 Ekran kartım s3 savage4 , listede mecvut. xorg'yi kaldırıp xfree86'yı
denedim onda da aynı sorun oldu. apt-get ile komple sistemi
güncelledim ama hiç bir sonuç alamadım.
 Ne yapmam gerek?çekirdeÄŸi mi pachlemem gerekiyor?(en korktuÄŸum iÅŸ)
Bunun baÅŸka bir yolu yok mu?

teşekkürler..
saygılar..