Re: [Linux] Suse 9.1' de kilitlenme sorunu

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Sat 25 Dec 2004 - 03:32:01 EET

Selam,

> erkanin x ve y uzunlugunu bulamadim siz bulun hatasi bende de zaman zaman
> (farkli bilgisayarlarda) oluyor ama hicbir zaman o hatadan dolayi
> kilitlendigini gormedim.

XF86Config dosyasında Monitor bölümünde aşağıdaki satırları bulun ve disable
edin altında DisplaySize türü birşey varsa onu da disable edin ondan sonra
sormaması gerekir.

Option "CalcAlgorithm" "CheckDesktopGeometry"

> sizin asil probleminiz baska birsey olabilir (bellek problemi gibi) belki

Arada birşeyleri compile edin eğer segfault alıyorsanız random olarak memory
ile büyük ihtimalle sorununuz olabilir o zaman memory timingleri değiştirip
deneyin veya memtest86 ile memory i kontrol edin sorun çıkmaması durumunda
daha detaylı bakmak gerekebilir.

> tolga

strace ile konsoldan çalıştırıp çıktıyı bir dosyaya yönlendirin ve nerede
çakıldığına oradan bakmaya çalışın. Daha uzun yollar var bulmak için ama
serial cable ile kernel mesajları başka makinaya aktarmak ve oradan bakmak vs
vs gerekir uzun iÅŸ yani :)

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri