Re: [Linux] debian ile virtual olarak w2000 yada XP calistirmak

From: yalçın karagöz (yalcin.ka@gmail.com)
Date: Thu 23 Dec 2004 - 12:05:39 EET

On Thu, 23 Dec 2004 11:08:05 +0200, Ayhan BARIS <abaris@oyaktur.com.tr> wrote:

> Belki daha once konu acilmistir ama....
>

> Compaq laptop uzerine debian kurmak ve daha sonra (vmware ile yada baska bir
> sistem) winXP,2000 calisritmak istiyorum.

Virtual machine'de kuracaksanız diski ayarlamanız gerekmiyor. Zaten
vmware kendi bir sanal disk olusturuyor "home" dizininize. Ve
kesinlikle hddye zarar veremez.

> Bu durumda
>
> 60GB diski nasıl ayarlamam gerekir?

Bunun dışında ayrı bir partititon'a da kurabilirsiniz tabi. ama
virtual pc'yi böyle kullanmak tavsiye edilmez. ufak bir hata diski
ucurur. .

> Hangi isletim sistemini once kurmam gerekir?

Benim anladıgım Virtual PC üzerine kurmak istiyorsunuz?? e tabii ki
önce vm'nin çalışacagı platformu kurmanız gerekiyor. yani halihazırda
linuxsunuzu..