Re: [Linux] scp ve mount sorunlari

From: N. Ersen SISECI (siseci@acikkod.org)
Date: Wed 22 Dec 2004 - 12:35:05 EET

Selamlar.

scp ile sifre sormadan kopyalama yaptirabilirsiniz.
http://ipucu.enderunix.org/view.php?id=221&lang=tr
adresinde scp ile sifresiz olarak karsiya nasil ulasabileceginiz
anlatiliyor.

mount icin NFS i kullanmaniz gerekiyor. NFS servislerinin sirasinin
dogru olmasi
ve karsi sunucuda /etc/exports dosyasindan size izin verilmis olmasi
gerekiyor.

home dizinin yedeklemek icin ise
tar -zcpf /home.tgz /home
komutunu kullanarak /home dizinini oldugu gibi yedekleyebilirsiniz.
Daha sonra bunu, scp ile yada ftp ile baska bir makineye atabilirsiniz.

Bir de rsync komutu var. yedekleme icin kullaniliyor. Bir goz atin bence.
Isinize yarayabilir.

Iyi calismalar

N. Ersen SISECI
http://www.enderunix.org