[Linux] /bin/sh

From: İ.Ahu ÖZTÜRK (ahu@ahuozturk.com)
Date: Tue 21 Dec 2004 - 02:16:36 EET

Merhaba,

Amatör bir Linux kullanıcısı olarak giriştiğim program derleme, kurma (make,
make install) işlemleri sonucu Fedoram'ı çalışmaz hale getirmiş
bulunmaktayım.

Öyle ki sistem başladığı anda X11 i başlatamadığını söyleyen bir sürü hata
mesajı çıkıyor, kullanıcı adı girecek bölüm bile gelmeden bilgisayar öylece
kala kalıyor.

Ne yaparım ne ederim dedim ve kurtarma CD siyle bilgisayarımı başlattım. Tam
olarak ne yapacağımı bilmiyordum ama, belki bir yol gösterir diye :)
Kurtarma CD siyle başlattıktan sonra gazi olan sistemimin imajını
/mnt/sysimage altına bağladığını söyledi. Chroot /mnt/sysimage yaparak bir
şeyler yapmak istedim, ancak burada sorunumun kaynağı olduğunu düşündüğüm
hata ile ilgili bir mesaj gösterdi:

Cannot execute /bin/sh : no such file or directory

Galiba sh (shell mi bu? :- ) ) ı gazi etmişim. Sistemimi bu durumdan nasıl
kurtarabilirim? Daha da yeni update etmiştim o kadar saat uğraşıp :)

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Ahu