Re: [Linux] internet paylaşımı

From: Bulent Sener (bsener@inonu.edu.tr)
Date: Mon 20 Dec 2004 - 19:32:48 EET

Pzt, 2004-12-20 tarihinde 09:13 +0200 saatinde, Serdar KÖYLÜ yazdı:
> Selamlar..

> Win makinenin orada olmasi, kanser riskinizi 10 kat, ülser riskini 50
> kat, kellik riskini 100 kat artiracaktir. Hal boyleyken bu kadar ehven
> bir "Telefon faturasi, Dialer vs." olayini dusunmek zurnanin son deligi
> olacaktir.
>
> Bence onu dusuneceginize (ki abestir, imkansizdir bu dialer mevzuu) bir
> an once Windows'tan kurtulup mutlu mesut vakitlere ermenin yolunu
> dusunun..

Allah'a şükür yaklaşık 3 yıldır linuxla tanışıyorum ve bu yıl (hatta 1
yıldan biraz fazla) winden kurtuldum. Şuan hem işimde hem evimde hem de
cdden açılma sorunu olmayan karşısına geçtiğim tüm bilgisayarlarda linux
kullanmak için elimden geleni yapıyorum. Sadece işimde BYES adlı Maliye
ile ilgili bir program nedeniyle 1 gb bir bölümde w98 kullanmak
zorundayım. Zira gerek BYES gerek www.kik.gov.tr yalnızca win işletim
sisteminde çalışmakta. BYES hadi bir parça anlaşılabilir, programlama
ortamı olarak win seçilmiş ama kik.gov.tr sitesi de ne hikmetse yalnızca
ie ile çalışmakta (en azından ben başka tarayıcı ile açamadım, linux
altında ihale numarası alabilmiş bir kimse bunu nasıl yaptığını
paylaşırsa sevinirim).

Dialer konusuna gelince ikinci bilgisayar benim değil, adsl hattın
ücreti bir memur için bir miktar fazla olduğundan (bundan durumuma
şükretmediğim sonucu çıkmasın) paylaşmak durumunda kaldığım bir
tanıdığımın. Üç kuruş tasarruf edebilmek için paylaştığım internetin
bana yol, su, elektrik olarak dönmesinden endişe ettiğim için yukarıdaki
soruyu sormuştum. :)

> Saygi ve sevgiler..

Bilmukabele..

Bülent ŞENER