Re: [Linux] Ay�p Ama ger�ek_Linux vir�sleri

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 20 Dec 2004 - 09:06:26 EET

Selamlar..

> pek iyi bilmem bu ileri ama diyelimki:
> c ile bi virs yazdnz ve bulunduu dizindeki
> dosyay siliyo,a gereksiz yere mesgul
> ediyo,ilemciye srekli gereksiz iler
> yaptryor,MBR yi siliyor vs...
> bu yazlm(virs)platformdan bamsz olmazm
> acaba?

Olamaz. 32 Bit ortamlarda bu dediklerinizi yapabilmenin yolu tektir. Bu
yolda her OS icin farklidir. Sonucta Windows icin yaptiginiz virus,
Linux ile calismaz. Terside gecerlidir.

Ama ugrasirsiniz, kasarsiniz, icinde hem Windows, hem Linux cagrilari
kullanan bir virus yazarsiniz. Bu teknik olarak mumkundur. Fakat
Pratikte bu dosyayi Linux'un icine sokmak guctur. ELF Dosya formati
yuzunden bir elf exe'sine bulasacak virus, bir (sayfa boyu - 1)'den uzun
olamaz. Bu da 4095 bayt eder. Bu kadar yerde hem PE hemde ELF icin
yeterli veri saklama kodu, ayri ayri iki startup kodu, sistem cagrilari
icin wrapper vs. ile cok fazla bir sey yapmaniz zor. Bir ara bu tip bir
virus dolasiyordu. Velhasil Linux tarafi calismiyordu.

Linux icin viruslerden korkmaya gerek yoktur. Teknik, etik, istatistik
vs. sebepleri gozonune alalim, rahat rahat uyuyalim, merak etmeyelim.
Windows kullanicilari, Bill Gates'i zengin etmek adina kendilerini
sefil, rezil, kepaze etmeye devam etsinler, bosverin. Elbet cok
olacaktir, kendi bilmem neresindeki kestane agacindan koca kazigi
gormeyip elin gozunde saman copu arayan, bedava diye yalakaliga
sarilanlar olacaktir 4 elle. Sadece aciyarak izlemek, bir an once hak
yola ermeleri icin niyaz etmek duser sadece bizlere.

Iste bu gaflet icindeki serseri tayfa ikide birde cikar, Linux az
kullaniliyorda virus ondan yok vs. gibi, filan zirvalar. Bunu bilmem ne
otobus firmasina binip ise gidip gelen, evsiz ve arabasiz bir adamin,
benim elimdeki 1300 cc araci kotulemesine benzetirim. Elindeki, uc
kurusluk kullanim hakki, ne degistirmeye hakkin var, ne dagitmaya ne
suna ne buna. Ama 100 Dolar verince sanki MS'nin patronu olmus gibi
havari kesilir. Yok Linux soyle boyle atip tutmaya baslar. Ne yapayim
kardesim Windows daha iyiyse?

Iste bu ezik, zavalli, muhtelif komplekslerin tutsagi olmus bir nevi
uyusturulmus, aldatilmis kitlenin zirvalarina, satanistce
propagandalarina yuz vermemek gerekir. Aksi abesle istigaldir. Birakalim
onlar virusleri, BSA'lari vs. ile gecinmeye calissinlar. Biz yolumuza
bakalim..

Saygi ve sevgiler..