Re: [Linux] Kullanıcıların disk kullanımları

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 16 Dec 2004 - 16:42:03 EET

Selamlar..

Apache suid'leri calistiriyor muydu? Bir modulu filan vardi saniyorum.

Bir diger soruda sudur. Siz home dizinine bakarak kullanicinin ne kadar
kullandigini goremezsiniz. Mailler, /tmp kullanimi, log kullanimi vs. de
onemli bir husustur.

Diger yandan bir kullanicinin digerinin ne kadar kullandigini gormesi de
bir zaaftir.

Bence bu isi yapmanin en uygun yolu "quota" kullanmak. Ama o da suid
olmamali vede Apache icinden baslatilmamali. Belki bir cozum, webmin
gibi bir seyle bakmak olabilir. Yada atiyorum her 10 dk.da bir quota
calistirip sonuclari bir yere yazacak bir script yazmali. Daha hatta,
ftp logunu (mesela) izleyerek, kullanicilar upload yapinca bunu yapan
bir seyler de yazilabilir. Bu tur duzenekler bilhassa hosting vs. icin
uygun birer mekanizma olur saniyorum..

Saygi ve sevgiler..