Re: [Linux] Slackware 10.0 kernel 2.6.8.1 derleme

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sat 11 Dec 2004 - 20:50:42 EET

Merhaba,

make komutunu kullanıyor musunuz ? Arada atlamışsınız gibi geldi.. Ama
zaten kerneliniz çalıştığına göre bu ayrıntıyı geçebilirim. Ses
kartınızın sürücülerini kernel içine derlemişsiniz anladığım kadarıyla;
bahsettiğiniz sürücüleri bir de modül olarak derleyip dener misiniz ?

Bu arada kendi kernelinizi derlediğinizde genelde vmlinuz ve System.map
dosyalarını / içine atıyor. Ben bu dosyaların isimlerini vmlinuz-2.6.9
vb diye değiştirerek /boot klasörü içine atıyorum. Bundan sonra lilo
komutunu vererek (ve tabii lilo.conf'taki değişiklikleri de yaparak)
sistemi tekrar başlatıyorum. 2.6.0'dan beri kendi kernelimi derliyorum,
bir sorun yaşamadım bugüne kadar..

Örnek olsun diye size kendi lsmod çıktımı göstereyim:

tunix@tunix:~$ lsmod
Module Size Used by
usb_storage 27520 0
usblp 11264 0
sd_mod 12432 0
psmouse 24840 0
uhci_hcd 29456 0
amd64_agp 9032 1
ohci_hcd 18820 0
ehci_hcd 26500 0
nvsound 1531752 0
slamr 406088 2
8139too 21120 0
nvidia 4814644 14
nvnet 67236 0
agpgart 28456 2 amd64_agp

Bu liste, bir çok kullanıcının bilgisayarında çok daha uzundur eminim
ki.... Şişman bir kernel yapmaktansa (ilerisini de düşünerek)
kullanacaklarınızı modül olarak derlemek en mantıklısı... Kolay gelsin..!

Alper KANAT
http://raptiye.org