Re: [Linux] uzak masa üstü?

From: tolga@istanbul.edu.tr
Date: Fri 10 Dec 2004 - 19:19:55 EET

linux'da herhangi bir server kurmaniza gerek yok.

windows icin ise vncviewer isimli programi calisiracaksiniz.

karsiniza cikan ekrana ilk olarak bilgisayarin IP numarasi :2 derseniz ilk
olarak ortak bir masaustu ortami acar bilgisayar.
eger linux'da konsolda

vncserver :5

derseniz bu komutu veren kullanici icin ona ozel (siz logout olsaniz da
kapatilmayan) bir masaustu yaratir. buna da windows'daki viewer programi
ile ama sadece :5 yazarak girebilirsiniz. tabii bu numara keyfi bir deger

butun bunlari ben suse 9.1'de hic bir problem olmaksizin calistiriyorum
ancak fedora icin ozel bir durum var mi bilemiyorum (ama fedora ile da ayni
programin problemsiz calistigini biliyorum)

iyi aksamlar
tolga