[Linux] bilgi: i810; i845 ile goruntu nasil duzeldi

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Wed 08 Dec 2004 - 19:48:06 EET

Merhaba,

uzun zamandir basimi agritan ve 'tirmalatan' bir sorunu cozdum.
belki faydasi olur diye paylasmak istedim.

sorun: intel 845G/GL chipset/videokartli monitorde goruntu sadece ve
sadece "640x480" idi ve her ne yapilirsa yapilsin duzelmiyordu..

ara sorun: root haklariyla /etc/X11/xorg.conf ve XF86Config el ile [vi
ile] duzeltilse bile; makina startx'e gecerken kendisi 'otomatik'
olarak tekrar 640x480'e geciyor ve ustelik bu dokumanlardaki degerleri
de degistiriyordu..

cozum: bios ayarlarinda video kart icin 'default/varsayilan' bellek
olan 1Mb yerine 8Mb yaptim. Ve nihayet 640x480'den kurtulup 1280x1024
modunda mektubu yaziyorum.. [eh, bu da fazla minik oluyormus demek
ki..]

Bu cozumu bulana kadar hayli bir network ve site gezintisi yapildi ve
zaman harcanmisti..

Belki bu cozum ileride birilerinin isine yarar, onca zaman ve mesainin
tekrar harcanmasi gerekmez.

[ not: isletim sistemi: slackware 10-current ]

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr