Re: [Linux] logout olmadan bir baska kullanci ile giris yapmak

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 08 Dec 2004 - 02:18:07 EET

On Wed, 2004-12-08 at 01:51 +0200, Onur Yasarlar wrote:
> Merhabalar

Merhaba,

> abc kullancisi ile gnome da calisiyorken, bu kullanici logout olmadan
> def kullanicisi login olup kde ile calismaya baslayabilir mi?
> 2 adet X window baslatsam bunu saglayabilir miyim? Saglayabilirsem iki
> tane X window nasil baslatabilirim.

Hiçbir mahsuru yok, hatta açılış yöneticisi olarak GDM kullanıyorsanız
veya sisteminizde GDM (GNOME Display Manager) ile ilgili paketler
kuruluysa, kolaylıkla sistemden logout olmadan kullanıcı değiştirebilir,
hatta bir pencere içerisinde sisteme tekrar giriş yapabilirsiniz.

Sanıyorum GNOME 2.4'den bu yana "System Tools" menüsünde "New Login" ve
"New Login in a Nested Window" seçenekleri var.

New Login seçeneği gdmflexiserver'in sizin için bir sonraki boş display
üzerinde bir X server çalıştırmasını sağlayacaktır. New Login in a
nested window seçeneğini kullanabilmeniz için sisteminizde Xnest
paketinin (Nested X Server) kurulu olması gerekiyor, bu metod da GDM'e
sanırım XDMCP üzerinden bağlanıyor. Sonuçta da şöyle birşey elde
gelecektir karşınıza:

        http://skyblue.gen.tr/shots/Screenshot-Xnest.png

Eğer GDM kullanmıyorsanız, Ctrl+Alt+F1..F6'ya basarak boş bir konsola
geçin, startx -- :1 gibi bir komut verin; burada :1, muhtemelen
sisteminizdeki 2. X display oluyor.

XFree86 (veya X.org), çalıştığı sistem üzerindeki 6000+displayno
numaralı portu işgal eder. Bu nedenle aynı anda iki kez "startx" komutu
veremezsiniz, ama startx'e (veya X'e) bir baÅŸka display belirtirseniz
sorunsuz çalışacaktır.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/