[linux-baslangic] ntfs formatı

From: azer (ademir_rock@yahoo.com)
Date: Mon 30 Aug 2004 - 00:57:16 EEST

meraba,
ben eksik ve yanlış bilgi vermişim bi miktar.
kullandığım linux dağıtımı redhat linux 9. hard diskimde - birinde windows xp kurulu olmak üzere - 3 parça ntfs formatlı. ben xp nin kurulu olmadığı bi parçayı mount etmeye çalıştım. yanlız bu ntfs formatlı parçaların linuxdaki adını sadece kurulum esnasında görüp hatırlamadığım ve linux'da incelediğim yerlerde de bununla ilgili bişey görmediğim için ( control center'daki storage devices'da da gözükmüyor ) bi iki deneme yaptım. hda3 ve hda4 ü denedim.en azından biri doğru olurdu mutlaka .

yanlış verdiğim bilgi ise, aynı işlemi biraz önce bi daha denedim, hata, yanlış dosya sistemi hatası değil, dosya sistemi ntfs nin kernel tarafından desteklenmediği hatasıymış. hem hda3 le hem de hda4 le aynı hatayı verdi.

yalnız ben kernel nasıl derlenir bilmiyorum. bir mailde bir site adresi vardı burdan rpmle bu desteği alabileceksem şimdilik daha iyi olabilir.

yeterli bilgi konusunda da bi dahaki sefere daha açık bilgi yazarım.
cevaplarınız için teşekkür ederim.