[linux-baslangic] Merhaba

From: kdogan (kdogan@doruk.net.tr)
Date: Wed 25 Aug 2004 - 07:35:01 EEST

Mail listesine bu ilk mesajım, öncelikle herkese merhabalar.

Geçen hafta indirip biri başarısız iki denemeden sonra kurabildiğim
Fedora Core2 hakkında sorularım olacak.Yardımcı olursanız sevinirim;

*Gerek tüm sistemde, (gnome+kde) gerekse Mozilla'da fontlar çok ama çok
kötü, şöyle anlatmaya çalışayım, sanki text modunda değilim de,kötü
kalitede scan edilmiş bir kitabın sayfalarını veya bir fax sayfası
okumaya çalışıyorum gibi bir durum var, bilmem ne kadar anlatabildim ama
mümkün olursa screenshot gönderebilirim. Ne kadar uğraştıysamda
düzeltemedim. Sistemdeki fontların dpi değerini değiştirdim olmadı,
mozillada fontlarla oynadım ama nafile.Bu durum şuana kadar beni en
rahatsız eden şey oldu, gözlerim aşırı yoruluyor bu nedenle.

*nVidia driverını indirip kurdum ama xorg.conf'u editleyince, driverı
hiç kurmadan önce fps'i çok düşük olsada çalışan opengl oyunlar (tux
racer,chromium vs.) hiç çalışmamaya başladı. Oyunları çalıştırmayı
deneyince sistem hiçbir error yada uyarı vermeden hiçbirşey olmamış gibi
beklemeye devam ediyor.

*Sistemimde iki diskim var, ikiside primary ide chanel'da, master olan
80gb wdjb, diğeri 14gb samsung. Master olan diskimde başarısız
denememden önce winxp yüklü idi, ancak fc2 kurayım derken göçerttim :)
ve tekrar kurarken slave olan 14gb'lık samsunga fc2'yi kurdum ve daha
sonra yine xp kurmak üzere 80gb'lık master olanı boş bıraktım ancak grub
bu boş olan diskime kurulduğu için şuanda grub config'ini nasıl
değiştireceğimi bilemiyorum. Yapmak istediğim primary master'a yine xp
kurup o diski sistemden ayırsam bile slave diskimdeki fc2'nin tek başına
çalışmaya devam etmesi, master diski taktığımda ise ms'in boot
managerının devreye girip seçim yaptırması.

*FC2'yi kurduğumdan beri dikkatimi çeken bir olay var, sistemi reboot
ettiğimde veya shutdown dediğimde disklerden master olanı epey gürültülü
ve kısa mekanik bir ses çıkartıyor, fedora forumlarında okuduğum
kadarıyla bunun "hdd spindown" tabir edilen bir bug olduğundan
bahsedilmiş, yeni kernella birlikte çözüldüğü söyleniyor ama ben kernel
update etmeme rağmen sorun devam ediyor.

*Klasik bir soru:kurduğum pekçok programın kısayolunu sistem menüsüne
atamıyorum, bunu nasıl yapabilirim?

*Sistemde sadece gnome ve kde kurulu, ancak ben diğer window
managerlarıda yüklemek istiyorum ama fc2'nin packet manager'ında bunu
yapamadım, fc2'ye başka wm yükleyemiyor muyuz?

Aslında daha pekçok soru var ama aklıma şimdilik bukadarı geldi,
şimdiden teşekkürler.