[linux-baslangic] Re: Squid

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Tue 24 Aug 2004 - 11:38:20 EEST

> - 2 tane cache olmasını istiyorum. 2. si igin de server kurmam
gerekiyormu?
> Yoksa herhangibir bilgisayarı cache olarak kullanabilir miyim?

2. cache ayri bir cache_dir mi yoksa ayri bir makina mi? Gerci hic
farketmez, ikisi icin de istediginiz kadar kurabilirsiniz. Hatta bir squid
digerini parent olarak kullanabilir. Ama ne sordugunuzu anlayamadim.

> - cache ler dolunca napılıyor. admin kendi mi temizliyor yoksa
|st|ne mi yazılıyor?

Evet. :) Squid cache_dir icin ayrilan kapasiteye ulasinca parca parca eski
objeleri siler. Ama disk bolumunde en azindan %10 kadar fazladan bosluk
birakirsaniz iyi olur. Yani 10 GB diskinizde 10 GB cache_dir tanimlamayin.
:)

> - internet servis
sağlayıcılarında(superonline,ekolay..) proxy server
bulunuyormu?

Bulunuyor ve malesef cogu ISS musterilerine sormadan proxy'i transparan
uyguluyorlar.

Alper OGUZ
Bimar Bilgi Islem Hiz. A.S.
Musteri Destek Hizmetleri Saha Destek Uzmani
Tel : (0 324) 237 39 30 -4528
Faks : (0 324) 233 79 92
E-posta : alper.oguz@mer.bimar.com.tr
http://www.bimar.com.tr/
Bimar Bilgi Islem Hiz. A.S. bir Arkas Holding kurulusudur.