[linux-baslangic] Re: ide-raid cevirmek

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 18 Aug 2004 - 10:13:48 EEST

Yapacaginiz islem kolay, ama turkce dokuman yok.

Ben kaba hatlariyla bilgi vereyim.
- raidtab dosyasini hazirlayacaksiniz.
- Ikinci diskinizi fail olarak set edeceksiniz.
- /etc/fstab dosyanizi hazirlayacaksiniz raid ayarlarina gore.
bir kac kere boot edemeyeceksiniz, nerede hata yaptim diyebilmek icin
knoppix vs el altinda hazir bulunduracaksiniz.
- Her ihtimale karsi datalariniz zaten yedekli olacak.
- en son dogru fstab ile boot ettiginizde cat /proc/mdstat dediginizde
tek diskli bir raid gosterecek, ikinci diski down gosterecek.
- hotadd ile (fiziksel degil) fail diski ekleyeceksiniz.
- tekrar cat /proc/mdstat yaptiginizda bir progress bar goreceksiniz, su
anda ikinci diskiniz ilkinin kopyasi olacak sekilde hazirlaniyor.
- raidtab dosyanizdan fail ayarini sileceksiniz, acilista direk raidi
tam baslatacak artik.

Ingilizce dokuman bulursaniz bunlari anlatacak size :)

Vakit bulursam bir howto haline getiririm.

bu konfigurasyon mirror-raidte ise yariyor, bilginize.

Saygilar.
Umut