[linux-baslangic] Re: linux un hangi surumu daha iyi?

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Mon 16 Aug 2004 - 09:43:42 EEST

 Merhabalar,

On Monday 16 August 2004 10:12, sysinfo wrote:
> arkadaslar egitime baslıyalı daha 1 ay fılan oldu ama lınux u
> daha oncelerıde kurdum ve denemeye calıstım.
> neyse esas ogrenmek ıstedıgım turkıyede ozellıkle ıstanbulda
> genelde lınux un hangı surumunun kullanıldıgı ve de en
> sorunsuz calısan surumunun hangısı oldugu.

 Linux konusunda bazi acik noktalar kalmis sanirim kafanizda. Linux, gelisimi
hala devam etmekte olan bir isletim sistemi cekirdegidir. Tek basina
kullanilabilirligi yoktur (simdi Serdar Hoca ucarak gelecek ordan :)). Bu
cekirdek ve diger GNU uygulamalarini beraberce sorunsuz calisabilecek sekilde
bir araya getiren dagitimlar vardir bir de. GNU, Linux gibi kavramlar ve
bunlarin iliskileri ile ilgili bir yazim[1] vardi, isterseniz bir goz atin.
Emin olamiyorum ama siz sanirim insnalarin cogunlukla hangi dagitimi tercih
ettiklerini sormak istemissiniz..

 Turkiye'nin ve Istanbul'un bilincli tercihleri yok bu konuda. En azindan ben
Istanbul'dayim ve kimse gelip bana "bu dagitimi kullaniyoruz" demedi :)
Dagitim mevzusu biraz hayat gorusu, biraz zevkler biraz da bilgi ile ilgili
bir mevzudur. Herhangi bir linux dagitimi, bir digerinin sundugu ozelliklerin
buyuk bir kismini sunar aslinda. Dolayisi ile hangisini kullandiginiz Windows
95 ile Windows 98 kullanmak arasindaki farka benzemez. Bunun yaninda son
donemlerde Turkiye'de en cok tercih edilen dagitimin hangisi olduguna dair
bir arastirma da yapilmadi sanirim, burdan yetkililere sesleniyoruz efendim.

 Sorunsuz calisan dagitim dediginiz zaman isler biraz daha karisir. Herkesin
ve ilerde sizin bu konuda farkli gorusleriniz olacaktir. Devrim Gunduz'e
sorarsaniz RedHat, Fedora super sorunsuz dagitimlar derken, Enver Altin
Debian, Doruk Fisek Slackware, S. Caglar Onur Gentoo, Murat Koc da SuSe
diyebilir (aslinda hic bir dagitimda cok sorun yoktur, az vodka vardir).
Zaman icerisinde, dagitima alistikca daha az sorun yasamaya baslarsiniz
zaten.

 Sizin sorunuza kesin bir bilgi verilebilecegini sanmiyorum bu sebepler
yuzunden. Herhangi birisinden baslayin, zaman icerisinde digerlerini de
tanidikca tercihiniz daha kararli hale gelecektir..

 Bu arada, 2003 yili sonlarina ait soyle bir oylama buldum, 200 kisi katilmis:

  Debian 8% [ 16 ]
  RH/Fedora 29% [ 58 ]
  Gentoo 9% [ 19 ]
  Slackware 15% [ 31 ]
  Mandrake 16% [ 33 ]
  SuSe 14% [ 28 ]
  Other ... 6% [ 13 ]

 Selamlar.

--

[1] http://www.acikkod.org/yayingoster.php?id=28

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr, meren@comu.edu.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". - --- linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz. Bu listeden cikmak icin <a href="mailto:linux-baslangic-request@liste.linux.org.tr?Subject=unsubscribe"> tiklayiniz</a>