[linux-baslangic] Re: partition table sorunu!

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 13 Aug 2004 - 14:44:32 EEST

Selamlar..

Iyi hos ama buda yanlis.

Oncelikle, bir IDE disk uzerine yapabilecekleriniz ile SCSI disk uzerine
yapabilecekleriniz (part.Tbl. yonunden) arasinda fark yoktur.

Kullanabileceginiz toplam partisyon sayisi gibi bir terim yoktur.
Partisyon olayi tamamen mantiksal bir kavramdir. IBM-PC BIOS uyumu ile
yapabileceginiz bellidir. Ama mesela, W2K, diskin en sonuna yeni bir
partisyon tablosu (gibi !?) bolumu koyar ve daha gelismis partisyon
yonetimine imkan tanir. Linux icin kerneldeki partisyon tablosu destegi
ile alakali conf. seceneklerine bir gozatin.

Tipik PC Part. tbl. uzerinde 4 adet girdi mevcut. Bunlardan herhangi
biri extended olabilir. Bu durumda bu partisyonun ilk sektorunde yeni
bir partisyon tablosu aranir. Bu tablo ise 4 tane yeni logical part. ve
bir sonraki partisyon tablosunun yerini gosterir (linked-list). Sonucta,
teorik olarak dilediginiz sayida logical partisyon olusturabilirsiniz.

Ama linux, IDE icin bu degeri 63'e, SCSI icinse 15'e sinirlar. Yapay bir
sinirlamadir, partisyon tablosuna dair veri tiplerinden degil, soyle bir
koddan kaynaklanir:

/*
* Next, process the (first) extended partition, if present.
* (So far, there seems to be no reason to make
* parse_extended() recursive and allow a tree
* of extended partitions.)
* It should be a link to the next logical partition.
*/
p -= 4;
for (i=0; i<4; i++, p++)
    if (NR_SECTS(p) && is_extended_partition(p))
        break;
    if (i == 4)
        goto done; /* nothing left to do */

Sanirim biraz anlatabilmisimdir..