[linux-baslangic] Re: Turkce nasil - X.Org

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Sun 08 Aug 2004 - 04:35:27 EEST

Merhaba,

* Onur Kucuk [2004-08-08 03:47:07+0300]
> Xorg 6.7.0 da Turkce klavye destegi dogru calisiyor, ancak malum
> "capslock + I" calistiramadim. Normal klavye duzeni ve shift tusu dogru
> calisiyor. Capslock modunu actigimda "noktali i" ye basinca "noktasiz
> buyuk i", "noktasiz kucuk i ye basinca" yine "noktasiz kucuk i" ekrana
> basiliyor.
>
> belgeler.org daki X.4.3 icin hazirlanmis olan dosyayi indirip
> /etc/X11/xkb/symbols/ ve /etc/X11/xkb/symbols/pc altina koydum.

Xorg'la birlikte gelen dosyalari degistirmeniz gerekmiyor. Xorg CVS'den
inceledigim kadariyla bunlarin hepsi yeni zaten. Ayrica bu capslock
meselesi /xkb/types/caps dosyasiyla alakalidir. Bu dosya[1] da gayet
yeni, hatta kendi sistemimde (X 4.3) test ettim, sorunsuz calisti.

> xorg.conf ayarlarim da
>
> Section "InputDevice"
> Identifier "Keyboard0"
> Driver "keyboard"
> # Option "XkbModel" "presario"
> Option "XkbModel" "pc105"
> Option "XkbRules" "xorg"
> # Option "XkbRules" "xfree86"
> Option "XkbLayout" "tr"
> Option "XkbOptions" "caps:shift"
> EndSection
>
> "#" li satirlar da denedigim bir kac olasilik.

Bu satirlarda bir sorun goremedim.

> Ben mi gozden kaciriyorum, yoksa yeni xorg la beraber birseyler
> bozuldu mu ?

Bu sorun Xorg paketini kurdugunuz anda mi bas gosterdi, yoksa yukaridaki
satirlari ayarlamadan once direk belgeler'den tr/caps dosyalarini
indirip mi denediniz? Log'lara bakilacak olursa (asagida yorumladim)
belirgin bir hata da gorulmuyor ama Xorg tr ve caps dosyalarini ozgun
haliyle koruyun bence. Hata hala devam ediyorsa XKB binary'i de bir
sorun olabilir.

> [...]
> Current Operating System: Linux nubuk 2.4.26-lck1 #1 Thu Aug 5 19:08:34
> EEST 2004 i686 Build Date: 05 June 2004
> Before reporting problems, check http://wiki.X.Org
> to make sure that you have the latest version.
> Module Loader present
> Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
> (++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
> (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
> (==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Sun Aug 8 03:32:40 2004
> (==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
Bu civarda soyle birsey de gormeniz lazimdi:

        (**) Option "XkbOptions" "caps:shift"
        (**) XKB: options: "caps:shift"

> (==) Keyboard: CustomKeycode disabled

[1] http://freedesktop.org/cgi-bin/viewcvs.cgi/xc/programs/xkbcomp/\