[linux-baslangic] yonlendirme

From: Fuat Altun (faltun@iso.org.tr)
Date: Fri 06 Aug 2004 - 14:17:47 EEST

Merhabalar,
Sormak istedigim bir soru var fakat biraz sacma olabilir.

10.0.0.0 networkumde 50 adet PC var. Bunlarin default gateway i 10.0.0.99
(FW)

Bunlar 2 adet ethernet interfacesine sahip olan bir firewall (checkpoint)
uzerinden internete cikiyor. (eth0=10.0.0.99, eth1=212.133.133.34)
Fakat ben lokal networkten internete gidis trafigini izleyeniyorum. FW
uzerinde bu is icin herhangi bir yazilim yok. Yuklemeye izin de yok.
Benim sormak istedigim su...
Ben network uzerine bir tane linux koysam (10.0.0.170), fakat bu tek
ethernet interfcaesine sahip olacak. Ve 50 adet istemci makinanin default
gatewayini bu makine yapsam (10.0.0.170) , FW ye giden trafigin tamamini bu
makine uzerinden gecirebilirmiyim? Ve dolayisiyla trafigi izleyebilirmiyim?
Yoksa....
Kesinlikle linux uzerinde 2 adet ethernet interface sine mi ihtiyac var?

Network bilgim fazla olmadigi icin mantiksiz bir soru olabilir. Simdiden
tsk.