[linux-baslangic] Re: RedHat 9.2 CD1 ISO yazmak

From: Alper Oguz (alper@aden.biz)
Date: Thu 05 Aug 2004 - 12:20:12 EEST

Merhaba,
On Wed, 2004-08-04 at 12:24, Ferit ÜLKÜ wrote:
> Merhaba ben Linux'a yeni başladım daha doğrusu başlayacağım t
abii linux undonet.com'dan aldığım RedHat 9.2 CD1 ISO dosyasını C
D'ye doğru yazabilirsem, zira Nero ISO dosyalarını yazamıyorum diye
 bir hata veriyor.
> Yardım ederseniz çok sevinirim, herkese teşekkürler...

Redhat 9.2 var miydi? Mandrake olmasin? Eger oyleyse Mandrake'nin 10.
surumu var, veya Fedora Core 2 var. Ne kadar yeni dagitim kullanirsaniz
o kadar rahat edersiniz.

Nero'da File menüsünde Burn image olacakti, onunla ISO dosyasini cd'ye
yazabilirsiniz.

ISO dosyasini cektiginiz karsi dizinde MD5SUM adli bir dosya olmali.
Cektiginiz dosyalarin saglam oldugundan md5 kontrolu yaparak emin
olmalisiniz.

Linux'ta md5sum dosya_adi komutu ile yapabilirsiniz. Windoz'un dahili
boyle bir araci yok, asagidaki adresten ucretsiz bir program
cekebilirsiniz.

http://www.md5summer.org/
http://sourceforge.net/projects/md5summer/

MD5 Checksum icin SSS'da da detayli bilgi var;
http://sss.linux.org.tr/?p=a&category=59&qid=308
http://sss.linux.org.tr/?p=a&category=37&qid=219

Ayrica ozellikle iso dosyasi gibi buyuk dosyalari ftp.linux.org.tr'den
cekerseniz daha hizli olabilir. Hem de ulkenin kisitli yurt disi hatlari
bosa harcanmamis olur. :)

kolay gelsin

--
Alper Oguz <alper@aden.biz>

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part