[linux-baslangic] Re: virus

From: ZEKI CATAV (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 14:06:24 EEST

30-04-2004 Cuma günü saat 07:02 sularında, orkun unalan dedi ki:
> harddiskten bütün virüsleri söker atar mi yoksa sadece linux icin mi gecerli
> bunlar ?
> 1. Clamav windowsdaki virüsleride ayiklar mi ? hangi adresten indire bilirim
>?
>
>2. insert ün clamav dan farki knoppix tabanli oldugundan linux olmadan
>calisiyor anlamina mi geliyor ?

Insert ve Defender her ikiside knoppix (deian) tabanlı LiveCD
dağıtımlardır. Insert'te Damn Small kökenide var. Sonuçta her ikiside
Linux ve Debian temelli LiveCD dağıtım. Linuxla yeni tanıştığınızı yada
çok fazla aşina olmadığınızı düşünerek (yanılıyorsam kusura bakmayın)
daha kolay kullanabileceğiniz TR desteği içeren Captive NTFS desteği
içinde var olan ve KDE gibi size tanıdık gelebilecek bir GUI içeren
LinuxDefender denemenizi öneririm. Insert 1.2.8'i denedim captive NTFS
desteği CD ile gelmiyor inririp kurmanız gerek, Fluxbox pencere
yöneticisi var, mount işlemleri defender kadar kullanıcı dostu sayılmaz.
windows bölümünü veya diskini mount ettikten sonra tarama yaparsanız
windows diskini de tartmış olursunuz (veya floppy, CD, DVD v.b.. sisteme
mount edilmiş her türlü veri depolama alanını taramanız ve yetkiniz var
veya yazılabilir ise temizlemeniz mümkündür.
Clamav insert içinde, BitDefender antivirus ise LinuxDefender içinde yer
alıyor. Her ikiside virus tanımlarını internetten online yeniliyorlar.
Insert http://www.insert.cd
Defender http://www.distrowatch.com/table.php?distribution=defender

--
Zeki Çatav
mailto:zcatav@isnet.net.tr

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part