[linux-baslangic] Re: locale

From: ZEKI CATAV (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Thu 22 Apr 2004 - 15:27:35 EEST

22-04-2004 Perşembe günü saat 12:51 sularında, Mehmet Türker dedi ki:
> locale çıktınıza bakınca Almanyada yaşayıp Almanca klavye kullandığınızı
> düşündü herkes sanırım. Eğer böyle bir durum yoksa /etc/environment
> dosyanızda de_DE@euro olan yerler sizde tr_TR olmalı diye düşünüyorum.
> Ayrıca dpgk-reconfigure locales yapınca da ilgili localeler (tr) eklenmeli
> (zaten vardır sanırım) Alnamcayı da silersiniz artık.
> Buna ek olarak LC_ALL ile ilgili verdiği hatalar için de /etc/environment te
> LC_ALL ı da set etmeniz gerekecek (tr_TR) . Bu benim gibi karışık locale
> kullananlar için sorun oluyor, LC_ALL ı env dosyasında (deneyerek) belli bir
> [...]
Almanca ile ilgim yok. Mümkün olan herşeyin Türkçe olmasını istiyorum.
Almanca locale ayarlarını ben yapmadım.
/etc/environment dosyamda sadece LANGUAGE=tr_TR ve LANG=tr_TR tanımları
var başka birşey yok, ben elle LC_ALL=tr_TR ekledim bakalım ne olacak?
Bu konu ile ilgili kayıtların tutulduğu başka dosyalar var mı?

--
Zeki Çatav
mailto:zcatav@isnet.net.tr