[linux-baslangic] locale

From: ZEKI CATAV (zcatav@isnet.net.tr)
Date: Thu 22 Apr 2004 - 14:07:54 EEST

Merhaba,
HP nx9005 laptop üzerinde, Debian testing (Linux catav-box
2.4.24-1-k7 [Knoppix 3.3]) kullanıyorum.Kpackage program ekleme veya
kaldırma sırasında;
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
        LANGUAGE = "tr_TR",
        LC_ALL = "tr",
        LANG = "tr_TR"
    are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
directorylocale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or
directory

şeklinde uyarı veriyor. Ancak locale komutunun çıktısı aşağıda;

catav@catav-box:~$ locale
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
directorylocale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or
directoryLANG=de_DE@euro
LC_CTYPE="de_DE@euro"
LC_NUMERIC="de_DE@euro"
LC_TIME="de_DE@euro"
LC_COLLATE="de_DE@euro"
LC_MONETARY="de_DE@euro"
LC_MESSAGES="de_DE@euro"
LC_PAPER="de_DE@euro"
LC_NAME="de_DE@euro"
LC_ADDRESS="de_DE@euro"
LC_TELEPHONE="de_DE@euro"
LC_MEASUREMENT="de_DE@euro"
LC_IDENTIFICATION="de_DE@euro"
LC_ALL=

perl işlem sırasında aşağıdaki uyarıyı veriyor.

root@catav-box:/home/catav# perl Makefile.PL
perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
        LANGUAGE = "de",
        LC_ALL = (unset),
        LANG = "de_DE@euro"
    are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").
Can't open perl script "Makefile.PL": No such file or directory

root@catav-box:/home/catav# dpkg-reconfigure locales ile tr_TR ve
tr_UTF8 için ayarlama yapılmış durumda.

Başlangıçta locale TR için yapılmış durumdaydı. Zaman zaman APT ile
güncellemeler yapıyorum. Ancak locale değişimi için ben istemli olarak
bir işlem yapmadım. TR karakter kullanımımda bir sorun yok. KDE kontrol
merkezinde ülke ve dil ayarları TR olarak seçili (orginalde TR idi ancak
bu son olay sırasında ülke "de" olmuştu onu TR olarak düzelttim).
Buna rağmen çıktılar yukarıdaki gibi.
Sorun nerde ve nasıl düzeltebilirim.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

--
Zeki Çatav
mailto:zcatav@isnet.net.tr

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part