[linux-baslangic] Re: e-mail sorunu!

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 21 Apr 2004 - 10:55:09 EEST

Ali> Arkadaslar merhaba,
Ali> Yeni kurmus oldugum Linux da (RH9) aš tanimlarimi ve internet ayarlarimi(proxy) bir guzel yaptim. Ama birkac sorunum var.
Ali> 1. LAN da kendimi nasil gorunur kilabilirim.
Ali> 2. e-mail tanimlarimi (kurumsal e-mail imi gordurmeye calisiyorum, pop3 ve smtp sunucu ayarlarini) yaptim ama sunuculari gordurmeyi basaramadim. Internet ten sorumlu arkadasin soyledigine gore Microsoft bu isi Proxy Client ile yapiyormus. Sorun bu ise Linux da bu isi nasil basarabilirim.
Ali> Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler. Kolay gelsin.

lan'da gorunur kilmaktan kastiniz windows makinalarda ag komsularina
tiklayinca kendinizi gormekse: samba

yoksa diger bilgisayarlara ya da istediginiz her nereye ping atip alabiliyorsaniz
agdasiniz demektir..

anladigim kadariyla siz internete tek linux bagladiniz, ve diger makinalar
bunun arkasinda. maksadiniz arkadaki, yani LAN'daki makinalarin
linux makina kanaliyla internete cikmasi, disaridaki e-mail serverdan
e-maillere bakmasi. O halde iptables ile NAT kurali tanimlayip 110 ve
25 portlarina cikis verebilirsiniz... LAN'dakiler gercek ip ise NAT'a da gerek
olmaz, sadece 110 ve 25 portlara izin vermek yeterli.

Aginiz hakkinda pek bilgi yok... Benim aklima gelen olasi cozumler boyle

Saygilar.
Umut Demirhan

dangerous content, and is believed to be clean.