[linux-baslangic] Re: compaq presario 3015

From: Osman S. Börütecene (osman2@visnum.com)
Date: Thu 15 Apr 2004 - 17:36:30 EEST

Selamlar,

Bu win göçme olayı nasıl oldu? Dün akşam benim de basima turlu cesitli
sacmalik geldi windows la calisirken. Flash mx 2004 pro trial ile
calistigim bir dosyayi gece eve gelip tekrar actigimda en son calismaya
basladigim yerdeki haliyle buldum, yani en son yaptigim degisiklikler
ucmus gitmis. Bu daha evvel iki kez daha geldi basima baska programlar
kullanirken.

Herneyse, konuya gelelim, ben hp compaq nx9005 üzerine mandrake 10.0
community kurdum. Notebook'umla yaşadığım sorunları aktarıyorum:

1) 3d acceleration çalışmıyor (bu sorun çözüldü ancak ilgi gerektiriyor
ve ben ilgilenemedim)
2) winmodem çalışmıyor (du, mandrake 10'da gerekli driverlar var
yükleyip çalıştırdım ancak 2.4.x kernel ile çalışıyor driverlar)
3) benim için çok onemli olan macromedia yazılımları var, bunları
linux'a port edemedikçe windows'dan kurtulamıyorum.

16.1 ekranla daha evvel linux kurma deneyiminiz oldu ve sorun çıktıysa
bilemem ama hiç denemediyseniz ve acaba linux'un böyle bir destegi var
mıdır diye kafanız kurcaslanıyorsa benim önerim bodoslamadan hemen bir
linux kurulumunu notebook'unuzda başlatın ve kendiniz görün. Partition
yapın ve bir linux sürümü kurun. Benim elimdeki mandrake 10.0 community
dvd'si herhangi bir sorun oldugunda win xp boot mbr'yi resetleme şansı
tanıyor. Hoşunuza gitmezse bunu da kullanabilirsiniz. Ayrıca kurulum
tecrübelerinizi liste ile de paylaşırsanız memnun olurum.

Kolay gelsin

Osman

---
[This E-mail scanned for viruses]