[linux-baslangic] [linux-baslangic]COZUM: MS Internet Keyboard multimedya tuslari

From: Emre Kadioglu (emrek@imeyil.com)
Date: Wed 14 Apr 2004 - 23:35:56 EEST

Merhaba,

Vizelerim dolayisiyle 2 gundur maillerime bakamamistim. Simdi rahat bir
nefes aldiktan sonra su sorunla ilgilendim
ve biraz ugrastirsa da cozuldu.

Birinci Cozum:
Gnome altinda acme adli bir uygulama var fakat burada butun multimedia
tuslari tanimli olmayabiliyor ya da ben bulamadim:)
benim klavyemdeki 3 tus a karsilik kullanabileceim kisayol bu programda
yoktu.. En basit cozum bu
kurmak icin(Fedora)
yum install acme komutu daha sonra tercihlerden coklu ortam tuslarini
secip kisayollari atiyorsunuz bu program arkaplanda calisiyor.

İkinci Cozum :

http://lineak.sf.net adresinden lineak adli programi indirin kde
kullanicisiysaniz klineakconfig, gnome kullaniciysaniz lineakconfig
dosyalarini indirip yukleyin
daha sonra lineakd -l komutuyla klavyenizi listten bulun ve lineakd -c
"Klavyeniz" ile klavyenizi tanitin.
ve lineakconfig ya da klineakconfig ile kısayollarinizi atayin
Bu programdaki arti klavyenizin modeli ne olursa olsun xev deki keycode
larla kendi klavyenizi tanimli hale getirebiliyorsunuz arkadasim
markasiz bir klavyede deneyip n
basarili oldu. ayrintili bilgi icin web sitesini ya da man lineakd yi
kullanabilirsiniz.

İyi Calismalar,

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin