[linux-baslangic] x.org ve mozilla yazitipleri

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 11 Apr 2004 - 03:17:33 EEST

 Merhaba,

 Slackware 9.1 uzerine en son dropline i kurdum ve dropline XFree
yerine X.org (+gnome 2.6) kurdu.

 Gnome altinda mozilla nin (1.6) yazitipleri normal gozukurken baska bir
masaustu ortaminda mozilla (gkrellm2, epiphany vs. ) yazitipleri cok
kotu (buyuk ve cirkin) cikiyor.

 Gnome calisirken sistem 118x115 dpi ile aciliyor. Baska masaustu
ortamlarinda da ayni dpi da (sistem kendini boyle ayarliyor, ben bir
zorlama yapmiyorum) bu sorunu yasiyorum. X'in dpi degerleri ile
oynadigimda (ornegin 75 yaptigimda) yazitipleri boyut olarak makul,
goruntu olarak daha iyi fakat yine de cok kotu (anti-aliased ve hinting
uygulanmamis gibi) gorunuyor.

 Yazitipleri sisteme tanitilmis durumda, gtkrc ler vs. dogru
olmali, hersey yerli yerinde gibi. Gnome baska neyi degistiriyor
olabilir? Baska bir ortamda(aslinda enlightenment kullaniyorum) diger
programlarin duzgun gorunmesini nasil saglarim ?

--
 Onur Kucuk                                        Knowledge speaks,
 <onur/et/kablonet.com.tr>                         but wisdom listens