[linux-baslangic] Re: Ynt: Re: windows xp & mandrake 10

From: ERGIN ALTINTAS (EALTINTAS@dho.edu.tr)
Date: Thu 08 Apr 2004 - 23:45:22 EEST

Esas konumuzdan biraz uzaklasiyorum belki ama; xp ile linux beraber kurmak
isteyen arkadaslara Partition Magic ile ilgili bazi deneyimlerimi aktarmak
isterim.
IBM G40 dizustu bilgisayarimin yaklasik 40 GB lik HDD sinde D surucusundeki NTFS
partition'ı FAT32 ye donustururken PM hic hata vermeden gayet guzel herseyi
yapti en son reboot etmem lazim dedi. Reboottan sonra 500 numarali hata diye
bir hata verdi ve bilgisayar HDD'den boot etmez oldu.. :) Knoppix ile boot ettim
baktim ortada C filan yok :( sadece D deki NTFS kalmisti :( Knoppixle dosyalarimi okuyabiliyordum fakat reboot edemiyordum :( Dosylarimi knoppixle ext2 partitionlarima
attim. C icindekilerden de az guncel de olsa yedeklerim oldugundan, recovery ile
ugrasmadim... Sonra tum NTFS partitionlari silip yeni fat32 ler olusturdum (linux altindan da okuma yazma yapabilmek icin, cunku linux NTFS lere henuz yazma yapamiyor) ve
winxp denen zimbirtiyi yeniden kurdum.. Yedeklerimi yukledim..

Benzer bir olay evimdeki masaustu bilgisayarin 80 Gblik HDD sinde de FAT32
partitionu resize ederken boottan sonra yine 500 ile baslayan bir hata aldim
ve ayni hikaye.. Bu sefer resize ettmeye calistigim partition oratada yoktu...
Allahtan az eski de olsalar elimde yedeklerim vardi..

Aynı bir olay gecenlerde linux kurmaya calisan bir arkadasimin basina gelmis
o da NTFS'li D: sini resize edip linux kuracakken D: sinden olmus... Simdi
recovery ile ugrasiyor :(

Bahse konu PM'in versiyonu 8.0 dir... PM kullanmaya niyetli arkadaslarin
verilerinin guncel yedeklerini almalarini siddetle tavsiye ederim... Ben
kendi adima bir daha PM'in yanindan dahi gecmeyecegim... Aslinda en guzeli
iki farkli isletim sistemini iki farkli HDD ye kurmak ama dizustulerde bu pek
mumkun olmuyor... Aslinda daha da guzeli sadece linux kullanmak ama windows'tan
linux a yeni gecen birisinden alistigi isletim sistemini hemen birakmasini
beklemek haksizlik olabilir...

Saygilar

Ergin.

www.yapay-zeka.org

Per 08 Nis 2004 16:34 tarihinde, Özkan ŞEN şunları yazmıştı:
> Onu ya XP yi üzerine kuracaksın yada formatlayıp yeniden kurman lazım
> (yedeklerini mutlaka al) . Bir dahaki sefere C yi böleceksen Powerquest'in
> PartitionMagic diye bir programı var onunla rahatlıkla ikiye bölebilirsin
> veri lerede hiç zarar gelmez ben onu kullanıyodum .

linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin