[linux-baslangic] Re: Biktim bu linux denen seyden!!!!!!!!!!!!!!!!!

From: Emre Kadıoğlu (emrek@imeyil.com)
Date: Wed 07 Apr 2004 - 23:03:40 EEST

>Sevgili arkadaslar
>
>Ben Mandrake Linux 10.0 (Kernel 2.6.3-4mdk) kullaniyorum. Elimde
>Conexant hsfi pci faxmodem var. Bu modem icin www.linuxant.com dan
>driver cektim. Kurdum ve bir surprizle karsilastim. Modem calisiyordu
>calismasina. Ancak 14 k baglaniyordu. Ayrica flyvideo 2000 (saa7134) tv
>kartim vardi oda calismiyordu ne hikmetse. Arastirdim. Lisans ucreti
>(lgpl) odemeden 56 k kullanamazdim.
>
>Tv karti icin ise yok bunu indir yok.

Benim lifevideo 98 BT878 cipli tv kartim var /etc/modules.conf
dosyasina iki satir yazi yazdim canavar gibi calisiyor.
Xp de ise 10 dk izledikten sonra bilgisayar kitleniyor. xp icin yazilan
driver rezalet.
tv kartinizi tanitmak icin hic bosuna nette dokuman aramayin
/usr/src/linux/Documentation/video4linux/bttv klasorunun icindeki
dokumanlar son derece yeterli
2 satir yazi yazacaksiniz sadece.....
/etc/modules.conf ya da /etc/modprobe.conf icerisine sunu ekleyin
olmazsa kartinizi yukaridaki dizindeki cardlistten bakip kartnizin
numarasini yazin.(su an kendi bilgisayarimin basinda deilim bakamiyorum
sizin icin)
alias char-major-81 bttv
fakat mandrake 2.6 kernel uzerine kurulu bttv bence siz 2.4 kernel
uzerine kurulu rpm destegi olan bir dagitim kullanirsaniz cok daha rahat
edersiniz. cunku 2.6 da
kullanacainiz driverlar icin yeterli kaynak yok ve cogu driver tarball
halinde sizi ugrastirir. mdk nin bir onceki surumunu-ki tavsiye etmem-
deneseydiniz daha rahat olursunuz

>bunu kur. Kerneli derle...Modem lisans ucreri ise yaklasik 14 USD. Cihaz
>bana 9 USD' ye mal oldu. Demek her drivere para vereceksek yandik. Ona
>para buna para. Winsdowsdan beter bu is. Birde Linux serbest ve
>windowsdan daha ucuz ve / veya serbestmis. Bunu bana kulahima
>anlatsinlar. Artik inanmiyorum. Sunucu kursan deveye hendek
>atlatiyororuz.

Hic ole demeyin 15 dk icinde 8 bilgisayar olan bir agda kablo netten
interneti paylastirmayi ve smb ile yazici paylasimi yapmayi ogrendim.
Windows ta yapamamistim:)
nerden mi ogrendim "less /etc/samba/smb.conf " "man dhcp" " man iptables"
manualleri okusaydiniz hic bole bir sorun olmazdi.

> Ekran kartini kursan ayni. Ohhh bu ne. Bilgisayarmi bize
>hizmet edecek. Bizmi ona hizmet edecegiz.

Yasadiginiz sorun mdk nin 2.6 kernel kullanmasindan kaynaklaniyor.
su an icin nette yeni driverlari cok zor buluyoruz ve genelde eski
driver dosyalarina patch yapilacak sekilde hazirlanmis. Vmware icin 2.6
uyumlu driver bulabilmek icin google amcada 20 dk aramistim.
bence 2.4 kernel li bir sistem kullanin simdilik

>Ne dersiniz deyin. Bir gercek
>var. Linux kullanici dostu bir isletim sistemi degil.
>:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

olaya biraz farkli bakin ben ilk linux kurmaya kalktigimda hic
screenshotunu bile gormemistim sadece 2 hafta cok yabancilik cektim
biraz okuyacaksiniz sadece readme manual google belgeler.org vs vs.
ben su anda win kullandigimdan daha iyi kullaniyorum ve 1 yillik
deneyimim var anlayacainiz daha caylagim
cd leride kirmadan bir arkadasa verirseniz cok yardimci olursunuz. :)
hsfi modemler icin gereken driverlarida isterseniz donkey de falan bir
aratin :)

>Zaten eger aranizdan bir kisi bile basit conexant hsfi ve flyvideo 2000
>(saa7134) icin cevap yazamazsa elimdeki dagitim cdlerini kiracagim ve bu
>listelerden hemen cikacagim. Ayrica sonsuza kadar linuxdan uzak
>duracagim. HODRI MEYDAN.
>
>Selamlar...
>
>Ümit YILDIZ
>

>---
>linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin
>http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirisniz.
>Bu listeden cikmak icin

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin