[linux-baslangic] Re: Mail Server HakkındaÖneri

From: A.Murat BAYRAM (mbayram@yyu.edu.tr)
Date: Wed 07 Apr 2004 - 09:33:20 EEST

> Merhaba
>
> Bir mail server kurmak istiyorum.
> Bunun için Redhat 9 kullanacağım.
> Almasını istediğim Özellikler ise şöyle:
>
> * Bu server en az 10 Bin kullanıcıya hizmet verecek.
> * Web üzerinde mail işlemlerini yapacak (web mail)
> * Kullanıcılara 5 Mb kota verilebilecek
> * Pop3 desteği vermeyecek.
>
> Bu istediğim özellikler için:
>
> * Kullanacağım bilgisayarın işlemcisi en az ne kadar olmalı.
> * Mail programı olarak postfix mi sendmail mi olmalı?
> * Kullanıcılar için ldap mı kullanmalıyım?
> * Antivirüs programı olarak ne kullanmalıyım?
> [...]

Merhaba,
Bu konuda uzman degilim ama kurumumda 20 bin kişiye hizmet verebilecek bir
posta sunucusu kurdum.

Özellikleri soyle:

* Sunucuda Fedora kurulu.
* Qmail
* vpopmail
* vqadmin
* qmailadmin
* spamassasin
* Qmail-Scanner
* Clam Anti-Virus
* Squirrel Webmail

Sunucumuzun ozellikleri fena degil, 2 ad. 2.6mhz Xeon islemci, 4gb ram, 3
ad. 35gb scsi. Bu ozellikler mail sunucusu icin cok fazla, ancak bu sunucuyu
biz baska amaclar icin de kullaniyoruz.

Son derece memnunum. Adim adim kurulum icin http://www.qmailrocks.org 'u
takip ettim. Ayrica bu sitenin forumu ve mailing listi de var, her an
guncelleniyor. Acizane tavsiye ederim...

Saygilar...

---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin