[linux-baslangic] Re: Neden Microsoft NT, 200x, XP kullanmıyorum? bay muhalefet

From: ALPER KANAT (alper.kanat@isbank.net.tr)
Date: Wed 07 Apr 2004 - 00:19:48 EEST

Bu konunun uzamasindan ve aklima gelen bazi seylerden ben de atlamak
istiyorum cevremdeki gozlemlerimi de aktarak... Ben hem XP ve Linux
kullaniyorum. XP mecburiyetten... Baska turlu oyun oynamak, Nokia
telefonuma ulasmak mumkun degil simdilik.. (ama simdilik..)

Bir kere Linux'un kendini son zamanlar disinda pek iyi tanitabildigini
dusunmuyorum. Linux'a kulak dolgunlugu olan herkes Linux'u hala MSDOS
gibi birsey zannediyorlar. Donanim tanimayan, herseyi yapmak icin komut
gerektiren, sorunlu birsey zannediyorlar. Gerci bunda benim de payim
var. Ben gecen yazdan beri Linux kullaniyorum (Win'i sadece oyun icin
aciyorum artik, gunlerce Linux acik) ve ogrenme surecim hala devam
ediyor. Hala yapamadigim cok sey var ve bazi sorularim cevapsiz da
kalabiliyor. Mesela Fedora'nin hala gecen hafta burada gerceklesen 2
elektrik kesintisinde grafiksel arabiriminde ariza cikip yeniden kurmama
neden olmasini anlayamadim. Yani tamam download'um gider, 1-2 ufak dosya
harap olur anladim da komple X'in hata vermesini falan anlayamiyorum.
Linux'da yapamadiklarimdan dolayi da alay konusu oldum. Bana senin
klavyende Linux tusu war mi sen bize onu soyle diye alay ediyorlar
arkadaslarim :)) Win tusuna penguen logosu yapistiracam, bi daha
sorduklarinda yuzlerini gormek istiyorum...

Linux'u kotuledigimi sanmayin, bunlar benim simdilik beceriksizligim
yuzunden yapamadigim seyler.. Gentoo kullanan adamlarin Call of Duty ve
NFS Underground calistirdiklarini duydugumdan beri hala Counter Strike
bile oynayamadigim icin kendimi affedemiyorum. Oynayabilsem Windows'a
ihtiyac duymayacagim fazladan 5 GB'lik alan kazanmis olacagim hatta...

Linux benim icin bir hastalik artik... Birden fazla ICQ kullanabilme,
istedigim MSN istemcisini secebilme; hatta istersem kullanmama
ozgurlugu, tarayici secme ozgurlugu sayesinde Linux'u cok seviyorum.
Gunlerce acik tutabiliyorum ve hicbir hata soz konusu degil. RAM
kullanimi olayinda gercekten haklisiniz. Ayrica net kaynaklarinin
kullanimi da cok iyi Linux'da... Win makinede insanlar benden bisi
cekerlerse network ustunden bilgisayar cok kasiliyor ama Linux'da
hissetmiyorum bile... Virus vb ile alakam bile yok.. Gecenlerde bir
sitede ve buralarda Windows'un daha guvenli olduguna dair yapilmis bir
arastirmadan bahsediliyordu. Buna gore Linux'da cok daha fazla acik
varmis. Merak ettigim sey ise Linux'u acaba komple bir isletim sistemi
olarak falan mi dusunuyorlar ? Ben cekirdekte o kadar fazla acik
oldugunu duymadim acikcasi 3-5 tane disinda (ki bu da normal).. Ama
atiyorum Gaim'deki bir hata Linux'u baglamaz, Linux'a laf edilmesi cok
yersiz. Bugun Norton Antivirus'te bir hata ciksa biz bunu Windows'a mi
mal ediyoruz yani ??

Linux, 3-5 senede cok degisti. Elinizde RH6 varsa kurulumdan, kullanima
kadar degisimi rahatlikla gorebilirsiniz. Giderek de kolaylasmaya devam
ediyor. Bundan bir 10 sene sonra da Windows kadar gecerli olacagina
inaniyorum son kullanici arasinda... Son kullanicinin kullanabilecegi
kadar kolay olmasi yeterli.. Isteyen yine kendi dagitiminda devam eder
sonucta ortada bizi baglayan fazla bir durum yok..

Fakat ortada bazi sorunlar da yok degil.. Ornegin GNOME derlemek icin 50
kusur tarball'u acip 3er-4er komutla kurmak, saatleri aldigi gibi resmen
"pain in the ass" durumu soz konusu.. Linux'u ogrenmek cok kolay degil
ama ogrendikten sonra gercekten insan huzur buluyor. Ben basariyla
Kernel derledim ama ufak tefek 1-2 sey beni tekrar eski kernelime
donmeye zorladi. Ben koyun gibi birilerinin RPM hazirlamasini beklemek
yerine, kafama esti mi kaynak kodundan derleyip sorunlari halledebileyim
istiyorum ama bir depencies sorunu var ki gecenlerde GNOME kurarken
sistemi gocertmeme neden oldu. Bir sinirle bir suru paket sildim
GNOME'la ilgili :)

Ben fazla XP-Linux muhabbetine girmek istemiyorum aslinda cunku uzunca
bir suredir burada soylenen soylendi zaten.. Sadece gozlemlerimi
sizlerle paylasmak istedim. Herseyden cok yanimda bir kac tane Linux
kullanan (hic deilse bnm kadar) arkadasim olsun isterdim. Bu sayede
birseyleri tek basima arastirma zorunlulugu da hissetmezdim.
http://raptiye.org 'u acma nedenlerimden biri de buydu zaten..
deneyimleri paylasmak... Okulun tek Linux kullanani benim.. Baski
altindayim, imdat..! :) Gorusmek uzere... Sevgiler, saygilar..

Alper KANAT
---
linux-baslangic listesinden cikmak ve tum listeci islemleri icin