[linux-baslangic] Re: Kernel derlemek

---------

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Fri 02 Apr 2004 - 14:59:08 EST

    /boot dizini altinda kernel image duruyor. /usr/src/ dizininde linux
    olarak bahsedilen aslinda bir sembolik baglantidir ve kernel'in kaynak
    kodlarinin bulundugu dizini sembolize eder.

    Mesela;
    # tar jxf linux-2.6.4.tar.bz2
    Burada kernel paketinizin /usr/src dizini altinda bulundugunu varsayarak
    islem yaptik. Artik kaynak dosyalarimiz bu dizinde "linux-2.6.4" dizini
    altinda duruyor.

    daha sonra dizinin icerigine bakin.
    # ls -l
    Bu komutun ciktisinda "linux-2.6.4" adinda bir dizin goruyor olmalisiniz.
    # ln -s linux-2.6.4 linux
    komutu ile de sembolik baglantinizi olusturun.
    # cd linux
    ile de kernel kaynak dosyalarinizin bulundugu dizine gecin.

    # make mrproper
    ve daha sonra
    # make xconfig
    ya da
    # make menuconfig
    komutlarini verin.

    xconfig ile GUI kullanarak, menuconfig ile de konsol ortaminda kernel
    bilesenlerini yapilandirabilirsiniz.
    Buradan itibaren dokumanlardaki kurulum onergelerini takip edin.

    Hoscakalin.

    --
    C.Hakan POLATKAN - EfsaneLinux.Org