[linux-baslangic] YNT: Neden Microsoft NT, 200x, XP kullanmıyorum?

---------

From: Fatih Kanay (fkanay@isvicre-sigorta.com.tr)
Date: Fri 02 Apr 2004 - 07:39:57 EST

    Bu yazida yazilanlara kismen katilmakla birlikte, bir noktada linux un zo=
    r ( bence) oldugundan bahsetmek istiyorum.
    Siz uzmanlar icin bir makineye linux kurmak isletmek nekadar kolay ise li=
    nux' a yonelmek isteyen bir ev kullan=FDc=FDs=FD icin de okadar urkutucu.
    Evet windows un hangi surumunu kulllanirsaniz kullanin, insan=FD aptal ye=
    rine koyacak kadar basit bir kullan=FDm=FD var ama bunun bedelindede siz=
    e verilenlerle yetinmeniz gerekiyor. Ama linux unuz varsa is degisiyor, o=
    nlarca metin editoru, video programlar=FD vs. vs. hizmetinizde.=20
    =DDyide bir ev kullan=FDc=FDs=FD ne arar?
    -- kolay kurulum: bu konuda mandrake ve suse cok yol kattettiler haklar=FD=
    n=FD yemiyelim, sadece windowstaki c nin yerine linuxta ne gelece=F0ini =
    biliyorsan=FDz kurulum =E7ocuk oyuncagi.

    -- kolay kullanim: bir windows kullanicisinin kod bilmesine gerek yok ( a=
    slinda kesinlikle dos komutlarini bilmesi gerektigine inaniyorum cunku w=
    indowsun ne yapacagi belli olmaz), ama linux a gececekseniz , bir ton kom=
    utu ( abartmad=FDm dimi?) bilmeniz gerek . Tabi konsolda calismaya niyeti=
    niz varsa, yok " ben grafik ekrani seviyorum" diyorsan=FDz ozaman ev kull=
    anicisinin isi biraz daha kolay. Ama yinede makinaya bir nvidia surucusu =
    yuklemek istiyorsan=FDz hade buyrun dokumanlara.
    -- esneklik: Windows bukonuda san=FDld=FD=F0=FD kadar esnek de=F0il. bir =
    dll dosya =E7akismasi oldumu sistem fel=E7, hade reboot. Linuxa laf yok s=
    ureci oldurursunuz i=FE biter.=20
    -- donanim tanima: bukonuda Xp iyi. buna lafim yok. varsay=FDlan surucule=
    rle bile hemen her makinayi calistirabiliyor. Belki ureticisi belli olmay=
    an modemlerde problem c=FDkabilir ( basima geldide :( ). Linux mu?, win=
     modemsiz bir makinan=FDz varsa kesinlikle harika, her=FEeyi taniyor.

    liste uzar gider ama benim s=F6yliyecegim sey su; ben linuxun yavas yavas=
     Windows u zorlamaya basladigini dusunuyorum, Bir dell markas=FD reklam=FD=
    nda -"Dell Microsoft urunlerini tavsiye eder"demeye baslamis sa , Microso=
    ft ta birileri rahats=FDz olmus demektir.
    Ama Linux un asil hedef almasi gerektigi kesim olduguna inandi=F0im ev ku=
    llanicilari icin daha cok yolu var. Linux yuklediginiz bir makinaya 3d de=
    stegi vermek icin kernel in ne oldugunu, src lerinin yuklu olup olmadigin=
    i, binutils in yuklu olup olmadi=F0ini , butun bunlar tamamsa buldugunuz =
    nvidia surucusunun yuklendikten sonra ( yerini biliyorsaniz) config dosya=
    sinin nasil ayarlanmasi gerekti=F0ini bilmek , bir ev kullanicisina sizce=
     nasil gelir?=20

    Yukarda da yazmistim, Windows insan=FD afedersiniz salak yerien koyacak k=
    adar basit, Can ugur ayfer in belirttigi gibi kullanici sisteme hukmedem=
    iyor, ama cd yi koydunuzmu driver ne ise aynen kuruluyor i=FE bitiyor.=20

    Biliyorsunuz ev kullanicilarinin %90 i ( bence) oyun oynamak amaciyla ali=
    yor bilgisayari, ( yada benim bilgfisayar kurdugum insanlar hep bu tur =E7=
    ikmis sansima ) , bu durumda linux un evlere daha cok girebilmesi icin ka=
    tetmesi gereken yol cok de=F0ilmi sizcede.=20
    Evet ms urunleri paraya dayali, lisansl=FD makina kuracaksan=FDz bir ser=
    vet =F6demeniz gerekiyor yaz=FDl=FDmlara, bu y=FCzdende linuxa tam destek=
     veriyorum, insan=FD k=F6le yerine koyan lisans tekeline karsi tam bir te=
    rcih nedeni, ama kullanimi daha kolay olana kadar malesef evlerde linux y=
    erine kad=FDk=F6yden kopyalar=FD al=FDnm=FD=FE lisanss=FDz windowslar la =
    photoshoplarla vs. calismak zorundayiz gibi geliyor.

    Yazimin tamamini okuduysaniz, gozlerinizi yordugum icin ozur dilerim ama =
    bilgisayar konusunda orta seviyede bilgisi olan biri olarak, Her nekadar =
    linux cok sevsem ve guvensemde, aksam eve gitti=F0imde nedense malesef =
    halen Windows ta calisiyorum .

    not: ecartiste zaman zaman dil problemleri oldugu icin yazimda turkce kar=
    ekter kullanmamaya calistim.

    > =DDyi =E7al=FD=FEmalar...
    > Fatih KANAY
    >=20
    > HASAR DEPARTMANI
    >=20
    > =DDSV=DD=C7RE S=DDGORTA A.=DE.
    Tel:(216) 474 20 00 / 2355
    Faks:(216) 474 13 87-88
    K=FDs=FDkl=FD Cad. No:30 81180 Altunizade-=DDST
    Web. www.isvicre-sigorta.com.tr=20

    -----=D6zg=FCn =DDleti-----