[linux-baslangic] Re: linux komutları(yardım)

---------

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 05:17:28 EST

     Merhabalar,

    > merhaba arkadaşlar. ben linux de oldukça yeniyim.
    > Bu linux ü tam anlamıyla öğrenmek istiyorum. Bana linux komutları hakkında
    > bilgi verebilirmisiniz. Windows ile karşılaştırarak anlatılırsa çok
    > sevinirim. İyi çalışmalar herkese...

     Hemen yanitlanamayacak bir soru sormussunuz :)

     Oncelikle Linux'un okunusu ile ilgili bir sey soylemek istiyorum, Linux,
    linuks (/li'nuks/) seklinde okunur, madem yolun basindasiniz alismanizda
    fayda var :) Arzu edenler icin http://www.paul.sladen.org/pronunciation/
    adresini ciddi bir referans olarak sunmaktan kivanc duyarim.

     Linux komutlari hakkinda bilgi verebilir misiniz demissiniz, bunu gorunce
    hemen google'a gittim ve "Linux komutları" yazdim arama kutucuguna, size
    ordan buldugum bir kac adres:

      http://www.be.itu.edu.tr/~soylu/komut.htm
    http://www.linux.org.tr/belgeler/linux_commands/linuxKomutlari_html/linuxkomutlari.html
      http://www.belgeler.org/howto/kitapcik-komutlar-genel.html

     daha da bir suru sonuc vardi. Soyle bir goz atabilirsiniz.

     Windows ile karsilastirilarak anlatilmasini beklemeniz biraz haksizlik olur,
    fakat http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari.php adresine girip bakacak
    olursaniz, "Linux ne sunar?", "Linux nedir? Yenir mi?", "Linux Masaüstü
    Dünyası", "Linux İşletim Sistemi", "Linux Tanıtımı" gibi tonla sunum
    dosyasini bilgisayariniza indirip kendi kendinize bir fikir edinebilir,
    farklari gorebilir, anlamadiginiz ve aydinlatilmasini istediginiz noktalari
    seminer sahiplerine ya da yine bu listeye sorabilirsiniz. O zaman yanit
    vermek cok daha zevkli ve kolay olur. Ayrica sss.linux.org.tr'de yeni
    baslayanlar icin faydali bir kaynak.

     Google'a güvenin, verimli yanitlar almak icin kaliteli soru sormaya calisin,
    o zaman sirtiniz yere gelmez (iste bence Linux ile Windows arasindaki en
    buyuk fark da budur :)).

     Selamlar.

    --
     A. Murat Eren