[linux-baslangic] Re: monitor tazeleme hizi

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Thu 27 Nov 2003 - 12:59:58 EST

    Selamlar..

    Once /etc/inittab icindeki "id:5:initdefault:" yazan yeri "id:3:initdefault:" yapin. Boylece X calismazsa soruna mudahale etme imkaniniz olur. Devaminda, kullandiginiz dagitmla vs. gelen araclari kullanarak farkli ve iyice bir monitor secmeyi deneyin.

    Eger bunu yapamazsaniz, /etc/X11/XF86Config-4 dosyasini acin. Icinde en sonlarda bir yerde

    Section "screen1"

             Monitor "monitor1"

    endsection

    satirlari olacak. Orada yazan monitor1 yerindeki ismi yukarilarda bulun, soyle bir formati olur genelde:

    Section "Monitor"
        Identifier "monitor1"
        VendorName "Plug'n Play"
        HorizSync 30-70
        VertRefresh 50-160

    EndSEction

    Iste orada gordugunuz HorizSync ve VertRefresh degerlerini buyutmeyi deneyin. Ilk degere dokunmayin, sadece x-y icin y'yi artirin.

    Kolaylik icin inittab'i duzelttikten sonra, init 3 ile konsolda calisin. startx ile X'i baslatirsiniz. Degerleri begenmezse hic baslamaz. Duzeltir gene denersiniz. Tamam olunca, X'in loglarindan kullandigi modeline'i bulur conf dosyasina koyarsiniz. Bu, ayni zamanda kayip, cok kucuk, cok buyuk vs. gibi durumlari da duzeltebilmenizi saglar.

    Isiniz bitince /etc/inittab' i eski haline getirin.

    Saygi ve sevgiler..

    3 20:34 EET tarihinde yazmışsınız: