[linux-baslangic] Fw: SON NOKTADA KAGIZMAN...

---------

From: hduman (hduman27@superonline.com)
Date: Mon 24 Nov 2003 - 08:26:54 EST

    From: Gulsah UGUREL TANER gulsahtaner01@hotmail.com
    To: hduman27@superonline.com
    Sent: Thursday, November 20, 2003 12:29 AM
    Subject: Fw: SON NOKTADA...

    ----- Original Message -----
    From: Gulsah UGUREL TANER
    Sent: Wednesday, November 05, 2003 11:19 PM
    Subject: SON NOKTADA...

    Merhaba,

    Aşağıda Ocak ayında sizlere yazdığım “Yüreğimde Bir Ukde, İsmi Kağızman” başlıklı e-postanın ışığında, sizlerin desteklerinizle 23 Nisan’ı da içine alan ve 25 Nisan’da sona eren destek çalışmamızın ardından, özellikle basının tesiri ile Kağızman Mektubu’nun duyulmasıyla yaşanan gelişmeleri okuyacaksınız. Aynı zamanda geldiğimiz noktayı, bir şeylerin değişip değişmediğini, nelere ihtiyaç olduğunu da göreceksiniz.

    Kağızman’ lı Resul Yıldız ve kardeşi Nesim Yıldız anne-babaları Hacı Halime-Arslan Yıldız için arsasını Kaymakamlığın sağladığı 16 derslikli bir ilköğretim okulu yapmaya başladılar.Tar-Mak Şirketi sahipleri Yıldız ailesi’nin gayretleriyle vücut bulan okulun inşaatının 28 Haziran 2003’de başlamasına rağmen bina yaklaşık bir ay sonra tamamlanacak. İlçe Merkezinde toplam 6000 civarı öğrenci var.Atatürk İlköğretim okulunda ikili öğretim yapılıyor ve doğuda olmamız ve günlerin kısa olması nedeniyle çocuklar sabahın 6’sında karda kışta okula gidiyorlar, bu yeni yapılan Yıldız İlköğretim Okulu sayesinde bütün okullar tek öğretime geçecek ve çocuklar üşümeyecek. Kağızman’da bulunduğum süre içerisinde Kağızman’ın 63 köyünden yirmi kadarını gezdim. Kimi okulların, tuvaletlerinin ve öğretmen lojmanlarının durumu içler acısı. Yine de Kaymakamlık sınırlı imkanları ile okulun bulunduğu bölgenin hassasiyeti, öğretmenlerin performansı gibi unsurları göz önünde bulundurarak bir öncelik sıras
     ına koyup çare bulmaya çalışıyor. Bazı köylerin ilçeye bile mesafeleri kar kalktığı zamanlarda bile 2-3 saati bulurken, kışın bazı öğretmenler beş ay yolları kapanan köylerde, telefonları kesik, elektriksiz kalabiliyor. Telefon ve elektrik sağlanan köylerde, özellikle öğretmenin dış dünya ile bağlantısının sağlanabilmesi, en azından iletişim için interneti kullanabilmesi için bilgisayar sayısının artması faydalı olabilir.

    Merkezde Yatılı Bölge İlköğretim Okulumuzun büyük onarıma ihtiyacı varmış. Köylerde, kızlarını ilçeye okula yollaması için konuştuğumuz ailelerin çoğu bizim YİBO dediğimiz yani Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının pisliğinden şikayet edip, özellikle kızların hasta olmasından korktukları için orta öğrenim için yollamayacaklarını ifade ediyorlardı. Kağızman’da, gelecek neslin kurtulabilmesi için, özellikle millet olma bilincini kazanıp, yıllardır kulaklarına işlenen şeylerin tersine, tarihi gerçekleri öğrenebilmeleri için eğitim şart. Ancak kız çocukların köyden ayrılamaması, ilkokuldan sonra eğitimlerine devam etmemeleri dolayısıyla, evlenip, köyde çocuk doğurup, yine aynı bilgilerle kasıtlı olarak donatılmış yığınlara yeni çocuklar ekleniyor. Bunun farkında olan Kaymakam hanım bu sebeple özellikle kız çocukların üzerinde özellikle durup bu konuda projeler üretiyor.

    Kaymakam Hanım’ın üzerinde önemle durduğu köydeki genç kızların ilçede eğitilip meslek edinmeleri konusunun bir ayağı da anasınıfı öğretmenliği. Genç kızlar sayıları henüz az da olsa bu konuda eğitim görüp, hem ufuklarını genişletmiş, hem bir meslek edinmiş, hem de böylelikle az da olsa kendi maddi serbestliklerini sağlamış oluyorlar. Tüm bunların yanında ilçe köylerinin ana sınıfı öğretmeni ihtiyacı da hafifletilmiş oluyor. Ana sınıfı konusu köylerdeki çocukların ilkokul öncesi özellikle Türkçe’ye adaptasyonları için çok önemli. Bu sebeple bu yıl da geçen yıl gibi ana sınıfı malzemelerine,( halıfleks, masa-sandalye, soba, boya ve kağıt, makas, yapıştırıcı, oyun hamurları) şiddetle ihtiyaç var.

    İlçedeki YİBO’da 1970 yılından bu yana özellikle pansiyonlar banyo ve w.c’ler kullanılamaz hale gelmiş ve tesisatın komple değişmesi gerekiyormuş. Ayrıca okula Belediye yeterli su veremediğinden çocuklar haftada sadece bir gün banyo yapabiliyorlarmış. Yataklar, ranzalar, dolaplar çok eskiydi yatakların eski ve pis olması çocukların hasta olmasına sebep oluyordu. Kalorifer, sıcak su ve elektrik tesisatının komple yenilenmesi gerekiyordu. Aylin Hanım, Milli Eğitim Bakanlığına Y.İ.B.O dosyasını defalarca sunmuş. Sonunda İlkbaharda geçtiğimiz yaz için ödenek ayrılmış. Ancak İhale Kanunun değişmesi ve bazı aksaklıklar yüzünden ihaleler yapılamamış.

    Tam işler böyle giderken imdada İstanbul Bilgi Üniversitesi yetişti. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği`nin Türkiye´deki Y.İ.B.O’larla ilgili bir çalışması vardı.Mayıs ayında İstanbul Bilgi Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Oğuz Özerden ve arkadaşları, Türkiye’nin doğu ve güneydoğusunda 25 Y.İ.B.O’yu gezdi ve sonunda Milli Eğitim Bakanlığı ile protokol yapıldı. Kağızman Y.İ.B.O’nun hem fiziki iyileştirilmesi hem de eğitim kalitesinin yükseltilmesinde Bilgi Üniversitesinin desteğini alındı. Önce Kaymakam Hanım 4-7 Eylül tarihlerinde İstanbul’da Bilgi Üniversitesinde Y.İ.B.O öğretmen ve yöneticileri ile birlikte bu projeyle ilgili bir seminere katıldılar ve bu özellikle öğretmenler için önemli bir motivasyon oldu. Sonra okulun onarımını 40 gün gibi kısa bir sürede tamamlandı. Bahçede yapılan sondajla su bulundu ve şimdi depo yapılacak. Tabi ki onarımlar ve proje hızla sürüyor, öğrencilere yeni yataklar yastıklar, çarşaflar, dolaplar, iç çamaşır, eşofman, terlik gibi acil ma
     lzemeler geldi.Çamaşırhane için Bosch firması 25 tane çamaşır ve kurutma makinesi gönderdi. Ayrıca bilgisayar masaları, sınıflara ikiz dolaplar, spor salonu için basketbol ve voleybol potaları, kitaplar gibi pek çok malzeme geldi. Ayrıca 80 tane bilgisayar gelecek ve çocuklara laboratuar kurulacak. Kışın çocukların boş zamanları değerlendirecekleri, oyun, televizyon odaları hazırlandı. Bilgi Üniversitesinden gelerek çeşitli faaliyetler ( tiyatro, müzik v.b. ) yapacak öğrenci grupları için misafirhane hazırlandı. Fen laboratuarı resim ve elişi atölyesi ihtiyaçları sağlandı. Boya, badana yapıldı. Ölü alanlar, yatakhane olarak yeniden düzenlendi. Ayrıca Profesör Dr. İpek GÜRKAYNAK Profesör Dr. Ayşe YALIN başta çocuk psikolojisi olmak üzere öğretmenlerimize seminerler verdiler.

    Eğer Aylin Hanım’ın beklediği bu yıl harcanmayan ödenekler ödenirse, gelecek yıl ek derslikler ve yatakhanelerin yapılması planlanıyor.

    Tüm yaz köy okul ve lojmanların onarımımız devam etti. Ancak on köyümüz için ödenek yetmiyor. Bir köyde lojmanın kapı ve pencerelerin değişimi, boya, badana ve wc. yapımı,elektrik tesisatlarının yapımı yaklaşık 3 milyar TL. tutarındadır. Öğretmenlerin çoğunun okulun tuvaleti dışında tuvalet imkanı olmadığı gibi hemen hemen hiçbirinin banyo imkanı yok. Bayan öğretmenler dahil.

    Geçen yıl Kaymakamlık imkanları, Valiliğin yardımı ve Tugay Komutanımızın desteğiyle onardığımız bazı köy okulları bu yıl öğretmenlerimizin gitmek istediği okullar haline gelmiş.

    29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda sizlerin desteğinizle topladığımız bayraklarla tüm okullarımızın süslenmiş olduğunu ve öğretmenlerimizin bayram öncesi kaymakamlıktan hiçbir talepleri olmadığını sevinerek bildirmek isterim. Ben, geçen yıl öğretmen bulunamayan Yukarı Karagüney, Çeperli, Aydın kavak, Keşişkıran gibi köylere şimdi öğretmenler gönüllü olarak gidiyorlarmış. Keşişkıran keza terör sebebiyle dokuz yıldır okulunun kapalı olduğu bir köy. Keşişkıran 23 Nisan’ı davul zurna ile, halaylarla kutladığımız köyümüz. Dolu fırtınası ve jiplerin çamura saplanmasına rağmen, Tugay Komutanı, Jandarma Komutanı, İlçe Milli Eğitim Müdürü, Kaymakam Hanım, eşi, ben ve ilçeden beraberimizde götürdüğümüz folklör ekibi, kaymakamlık ve vakıf çalışanlarından oluşan ekibimiz 23 Nisan kutlamalarının ardından halk, çocuklar, öğretmenlerle omuz omuza halay çektik, eğlendik, türküler söyledik. Diğer 56 köyün olduğu gibi Keşişkıran’ın da gönder bayrağı yenilenmiş, bayrağımız Kuzey Anadolu Fay hattın
     ın bittiği nokta olan bu dik sapa köyde ışıl ışıl dalgalanıyordu. Asıl güzel olan terör tehlikesinin çok olduğu düşünülen bu köyde, biz ayrıldıktan sonra öğretmenlere gelen köylünün söyledikleri. “Madem bu havada devlet ve asker buraya kadar geldi, madem ki bizimle omuz omuza bayram kutladı, biz ne istiyorsanız yapacağız. Yolsa yol, çeşmeyse çeşme… Hepsini yapalım”.

    Aylin Hanım bana yolladığı satırlarında şöyle söylüyor: "Demek ki atılan bir taş yok olmuyor, zayi olmuyor. Demek ki yaşanacak imkan sağlanırsa herkes her yerde daha iyi hizmet veriyor".

    Bu yıl, Kağızman Mektubu ile başlayan kampanya sayesinde okullarımızda görüntü değişmiş, bayraklarımız yeterli, daha düzenli bir durum var. Ancak öğrencilerimizin özellikle çizgili ve kareli defterler ile kalemlere ihtiyaçları varmış.

    Beni de Kaymakam Hanım’ı da en çok üzen ve düşündüren eğitim için S.Y.D.Vakfından gelen ödenek geçen yıl 40 milyar iken, bu yıl 16 milyara düştüğünden çocuklara ayakkabı, mont gibi giyim yardımları yapılamayacak. Yaklaşık 25 milyara mal olacak bu yardımlara muhtaç olan yaklaşık 2000 fakir öğrencimiz var. Kırtasiye ile birlikte bu rakam toplamda 60 milyardır.

    Milli Eğitim Bakanına sunulan dosyada en önemli ihtiyaçlardan biriside Öğretmen evi. Bu konuda Mülkiyeti İl Özel İdaresine ait binanın onarımı için 70 milyarlık keşif çıkarılmış. Ancak Milli Eğitim Bakanlığından sadece 10 milyar alınabiliyor. Geri kalan ödenek ihtiyacının temini için girişimler devam ediyor. Umuyoruz bir kaynak bulabiliriz, çünkü Kağızman’da öğretmenlerimizin hafta sonu bir banyo yapabilecekleri, hiçbir yer yok. Otel de yok. Öğretmenleri Aylin Hanım ayda bir ilçede topluyor. Hem maaşlarını veriyor, hem de hemen hepsini görmek, dinlemek mümkün oluyor. Zaten gidemediğim köy okullarının 23 Nisan öncesi gönder ve süs bayrakları ile tüm malzemeleri taşıyabilenlere bu toplantıda dağıtıldı. Eğer bir öğretmen evi olursa, öğretmenler için çok faydalı bir sosyal alan sağlanmış olabilir.

    Kız- erkek Lise Yurdu yapımı teklifleri devam ediyor. Arsa hazır, Aylin Hanım gelecek yıl bu meselenin de programa alınacağını umuyor.

    Kağızman da Toplum Merkezi çalışmaları da hızla devam ediyor. Hanımlar artık Folklorik Kağızman Bebeği üretiyor. Bu bebekleri 35 milyon TL.ye satıyorlar.

    E-Devlet Projesi kapsamında ilçelerde hazırlanan 8 paketten oluşan Bilgisayar Programı düzenli çalışıyor. Dilekçe Programı, Ev Halkı Tespit Formu Programı, Sosyal İnceleme Formu Programı, Personel Bilgi Programı, Ziyaretçi Bilgi Programı, Hasta Programı gibi programlardan oluşan paket ile doğru bilgilere ulaşıp, değerlendirip, güzel projeler hazırlama imkanına sahip olacaklar.

    İlçede köylerin yolları çok kötü. Buradan DUBLE YOL PROJESİ’NE en derin selamlarımı yollarken, her şeyden önce kuzey ve güney Anadolu’ya ufak bir seyahat yapmalarını, bu gezi esnasında köy yollarını es geçmemelerini ve bunu yaparlarsa duble yol projesini oturup bir kez daha düşünmelerini tavsiye etmeden geçemeyeceğim.

     Bazı köylerde içme suyu sıkıntısı var. Şebekeli köy sayımız 2-3 tane bu yüzden köylerde su deposu yapımı da çok önemli oldu. Bu yıl ihaleli olacak 4 köy suya kavuşacak. Ancak depo yapılacak, şebekeye geçecek en az 5-6 köy daha var. Bu depo yapımı 15 milyara mal oluyor. Köyler için çıkarılan malzeme listesini ekte görebilirsiniz.

    Tüm bunlarla birlikte ben bu çocukların peşini bırakmamamız gerektiğini düşünüyorum. Hazır mülki idare ve de askeriye bizi tanıyor ve destekliyorken bu fırsatı değerlendirelim diye düşünüyorum. Yani mesela, Keşişkıran’daki ilkokul öğrencileri bu yıl ikinci sınıfa geçtiler. Bu çocukları takip edelim, en azından orta öğrenime geçene kadar alt yapılarını desteklemeye devam edelim. Aynı zamanda öğretmenlerle de irtibatımız devam etsin. Zaman zaman mektuplarla, zaman zaman hediyelerle ve her 23 Nisan’da yine orda olarak bu bağlantıyı sürdürebiliriz. Bunlar çocukların ufkunu açacak, Brain Storming olarak tabir edilen tarzda, kısa süreli çalışmalar olmalı. Bunlar için yine malzemeye ihtiyaç var.

    Yukarıda da bahsettiğim gibi 2004 23 Nisan Çocuk Bayramı’nda Kağızman Köyleri’nde olacağım. Dolayısıyla sizlerin her türlü desteğinize bu yıl da ihtiyaç var. Göndereceğiniz kırtasiye ve kitap gibi malzemeleri “Yeniden Kağızman’da 23 Nisan” notu ile birlikte Kağızman Kaymakamlığı Kağızman-KARS adresine yollayabilirsiniz. Malzeme almamız için parasal yardımlarınızı da yine aynı notla birlikte Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıf hesabına yatırabilirler.

    Ramazan Aynı’nın da girmesiyle birlikte, zekat vermek isteyen, hayır yapmayı arzu eden dostlarımız için aşağıda Kağızman Kaymakamlığı’ndan gelen Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının hesap numarasını veriyoruz. Adres veya e-posta adreslerini verenlere paranın hangi aileye ve nereye harcandığı, makbuzu ile birlikte gönderilebilinir.

    İlginize şimdiden ve tekrar teşekkür ederim.

    Saygılarımla

    Gülşah UĞUREL TANER

    S.Y.D.Vakfı Hesap no: T.C. Ziraat Bankası Kağızman Şubesi 98044

    KAĞIZMAN KÖYLERİ DEPO VE KAPTAJ İNŞAATI MALZEME LİSTESİ

    75m2 DEPO+KAPTAJ

    ÇİMENTO 30 TON

    KUM ÇAKIL 162 m2

    B.A. İNCE DEMİR Q8 1 TON