[linux-baslangic] Re: Gnome, slack, turkce, vs

---------

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@superonline.com)
Date: Mon 17 Nov 2003 - 14:39:26 EST

    Pazartesi 17 Kasım 2003 19:42 sularında, Umut şunları yazmıştı:
    > *** Bir soru daha (Gnome degil turkce)
    > Program derlerken locale tr kaldigi surece bazi programlar
    > bir turlu derlenmiyor ve farkli noktalarda hata veriyor.
    > MPlayer-1.0pre ile basima geldi. Ayni kod her denemede
    > farkli noktalarda hata verdi. Her defasinda paketi silip
    > yeniden actim, degisik bir yerde hata verdi.
    >
    > Locale ayarlarini falan komple kaldirinca basardim. Sonra
    > tekrar turkce locale'e gectim.
    >
    > Bu sorun yasanilasi muhtemel bir sorun mu? Turkce geciste
    > karsilasacagimiz minik bir sanci mi? Gecici bir durum mu?
    > Yoksa benim bir hatamdan olma ihtimali yuksek mi?

    Selam,

    Eğer derleme aşamasında i/ı harfleri ile ilgili büyük/küçük harf
    dönüşümleri yapılıyorsa bu tür sorunlar çıkıyor.

    Bunun çözümü basit. Sisteminizin türkçe ayarlarını değiştirmeniz
    gerekmez. ./configure, make, make install komutlarından hemen
    önce LANG="C" yazarsanız, derleme işlemi C yereli altında
    yapılır ve bu sorunlar çıkmaz. Aşağıdaki gibi:

    $ LANG="C" ./configure
    $ LANG="C" make
    # LANG="C" make install

    Aynı yöntemi Türkçe yerel altında çalışırken sorun çıkaran uygulamalar
    için de uygulayabilirsiniz:

    $ LANG="C" komut

    Uygulama derleyemedim, çalıştıramadım diye yerel ayarlarınızla oynamayın.
    Linux'da çareler tükenmez :-)

    Esen kalın,
    Nilgün