[linux-baslangic] Re: program kurulumu

---------

From: Baris Ozyurt (baris@tuxworkshop.com)
Date: Fri 14 Nov 2003 - 01:55:16 EST

    Derlenmis (binary) Linux uygulamalari farkli dosya tipleri seklinde
    sunulabilirler. Sectiginiz Linux dagitimi olan Mandrake Linux RPM paket
    yönetimi sistemi ile calismaktadir. Benzer sekilde Fedora, SuSE gibi
    dagitimlar da RPM sistemini kullanirlar. Debian kendine has '.deb'
    paketlerini kullanir. (Kaynak kodu ile dagitilan uygulamalar tüm
    dagitimlarda benzer sekilde kurulabilirler; sikistirilmis dosyayi ac,
    './configure', 'make' ve 'make install' komutlarini ver...)

    Mandrake Linux' da bir RPM paketini kurmak icin, 'root' kullanicisi
    olarak

    rpm -ivh paket_adi.rpm

    komutunu kullanabilirsiniz.

    Daha detayli bilgi icin konsolda 'man rpm' komutunu verebilir ya da
    http://www.rpm.org/max-rpm/ adresinden Maximum RPM e-kitabina göz
    atabilirsiniz.

    Sevgiler,

    Baris Ozyurt

    On Thu, 2003-11-13 at 22:06, Nuri RAMADAN wrote:
    > Merhaba arkadaşlar!
    > Linux'ta daha yeniyim.Bu yüzden bazılarına bu soru çok basit
    > gelebilir(ki öyle).
    > Şu an Mandrake 9.2 'yi kullanıyorum.Problemim ise şu:Linux'ta bir
    > program nasıl kuruluyor?
    > Şimdiden teşekkürler.
    >
    > Nuri RAMADAN
    > Erciyes Üniversitesi
    > Bilgisayar Mühendisliği

    > Bu listeden cikmak icin

    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part