[linux-baslangic] Re: mount help

---------

From: Baris Hasdemir (penguen@hasdemir.com)
Date: Mon 10 Nov 2003 - 15:32:37 EST

    On Mon, 2003-11-10 at 15:12, ahmed tasdogen wrote:
    > SelamLar;
    > Yeni bil linux kullanıcısıyım harddiskde 3 bölüm var bunları her seferinde mount ediyorum acaba bir seferde mount edip mASAüstüne nasıl ikon koyarım

    /etc dizini altinda fstab isminde bir dosya bulunur. bu dosya sistem
    acilirken okunur ve icindeki disk bolumleri gene icinde belirtilen
    dizinler altina gene icinde belirtilen kurallar uyarinca "mount" edilir.
    bu dosyayi bir sekilde duzenleyip istediginiz disk bolumlerinin acilista
    otomatik olarak "mount" edilmesini saglayabilirsinz.

    man fstab diyerek daha detayli bilgiye ulasabileceginiz gibi
    http://www.belgeler.org/lis/archive-tlkg-lis-4.2.html#id12432 adresinden
    de yararlanabilirsiniz.

    bu islemi hallettikten sonra bahsettiginiz partition'i mount ettiginiz
    dizine masaustunden sembolink bir link olusturursaniz her zaman elinizin
    altinda olur. ($ ln -s /kaynak /hedef)

    sevgiler,
    baris