[linux-baslangic] Re: Ses Kartiii..

---------

From: Erçin EKER (erc.caldera@gmx.net)
Date: Fri 07 Nov 2003 - 12:27:30 EST

    Thu, 06 Nov 2003 22:48:43 +0000 tarihinde
    "elshuf elshuf" <elshuf@hotmail.com>'nin yazdıkları:

    > Öneriniz üzerine "alsa-driver-0.9.8.tar.bz2" dosyasini indirdim.
    > Arkasindan talimatlara uygun olarak acip, ./configure
    > --with-cards=es18xx --with-sequencer=yes komutunu verdim ve su oldu;
    >
    > [root@localhost alsa-driver-0.9.8]# ./configure --with-cards=es18xx
    > --with-sequencer=yes
    > checking for gcc... gcc
    > checking for C compiler default output... a.out
    > checking whether the C compiler works... yes
    > checking whether we are cross compiling... no
    > checking for executable suffix...
    > checking for object suffix... o
> [...]

    mandrake 9.1 de sürücülerin zaten olması gerekiyor, "modprobe
    snd-es18xx" ya da draksound aracını deneyebilirsiniz. tabii draksound' u
    denemeniz daha kolay olur çünkü ilk seçenek bilgisayar her
    açılışında tekrarlanması gerekir. eğer bu modül mandrake 9.1 de yok ise,
    çekirdek kaynak kodunu cd den yüklemeniz ve alsa sürücülerini derlemeniz
    gerekiyor, "urpmi kernel-source" komutu ile ya da Mandrake kontrol
    merkezinden bunu halledebilirsiniz. "ls -l /usr/src/linux" komutuyla
    gerekli sembolik bağlantının olup olmadığını kontrol edin. eğer yok ise

    # ln -s /usr/src/linux-<sürüm> /usr/src/linux

    komutuyla bu bağlantıyı oluşturabilirsiniz. benim sistemimde bağlantı şu
    şekilde:

    # ls -l /usr/src/linux

    lrwxrwxrwx 1 root root 21 Kas 7 19:07 /usr/src/linux
    -> /usr/src/linux-2.4.22/

    daha önce verdiğim sayfada ayrıntılı biçimde anlatılıyor. bu arada alsa
    sürücülerini yükledikten sonra alsa-libs ve alsa-utils paketlerini de
    unutmayın.

    --
    Erçin EKER
    UIN: 8216618