[linux-baslangic] Re: MATLAB

---------

From: Bülent Bolat (bbolat@yildiz.edu.tr)
Date: Fri 07 Nov 2003 - 06:10:59 EST

    Tekrar selamlar,

    ayri kaldigimiz zaman icinde windoze ustune Octave kurdum. Octave'in
    ontanimli calisma dizini Octave_in_kuruldugu_yer(OKY)\bin. ama "pwd"
    derseniz sanki OKY\usr\bin mis gibi davraniyor. bunun disinda cd / ile
    OKY dizinine donup orada kendiniz icin bir calisma dizini
    yapabilirsiniz. az once Matlab 6.5 NNet Toolbox'tan asirdigim Euklides
    uzakligini hesaplayan bir .m dosya cayir cayir calisti. hic bir
    degisiklik yapmaya gerek duymadan ustelik. Octave ile gelen DSP Toolbox
    gayet guzel ve genis. ek olarak sourceforge'dan stixbox, chorale gibi
    toolboxlar da indirilebiliyor.
    loadaudio ise su sekilde kullaniliyor(mus. deneyince ogrendim):
    yukleyeceginiz dosya.wav'i once calisma dizinine kopyalayin. uzantisini
    .lin olarak degistirin. ya da loadaudio.m dosyasini bulup
    if (strcmp (ext, "lin") || strcmp (ext, "raw") || strcmp (ext, "pcm"))
    satirina ***||strcmp(ext, "wav")*** kodunu ekleyin. uzantiyi .lin
    yaptiginizi varsaydim. x=loadaudio('dosya','lin',16); derseniz 16 bitlik
    dosya.lin x vektorune atilmis olur.

    kolay gele.
    B.