[linux-baslangic] Re: cift ethernet karti

---------

From: olgun karademirci (okdemirci@hotpop.com)
Date: Tue 27 May 2003 - 02:24:13 EEST

    Gürkan KARABATAK wrote:

    >Selamlar
    >Benim bildigim default gateway sistemde bir tane olur ve route =
    >tablosundan hangi device uzerinden oraya gidilebiliorsa o dev uzerinden =
    >gatewaye yollanir. Aksi halde interfacelerinizin networkunden farkli bir =
    >networke paket yollamak istediginizde hangi gatewayi kullanacak?. =
    >Yanlismi biliyorum?

    default gateway bir den fazla olabilir. Yani her ethernet icin farklı
    default gateway verilebilir ancak yegane kural default gateway ile o
    ethernet aynı ağda olmalı.
    Sadece kendi makinamizda olusturulan paketleri dusundugumuzde bu sacma
    gibi geliyor. Ancak ayrı ethernetlere gelen paketler eger default
    gateway e verilmesi gerekiyorsa geldigin ethernet in default gateway ine
    verilir.

    >Sistemde iki ethernet karti var .. ikisinin de default gateway leri
    >farkli=20
    >1. eth. Default gateway ine ping atamiyor ama ikinci ethernet default
    >gateway ine ping atabiliyor..
    >
    >bu sorunu nasil cozebilirim..
    >iki ethernet karti arasinda nasil bir iliski kurabilirim...

    2. ethernet e verdiginiz default gateway ile 2. ethernet iniz aynı agda
    degil demekki.

    iyi calismalar...